Fandom

אווטאר Wiki

אירו

247דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

300px-Iroh0001.png
艾洛
איירו
מידע ביוגרפי
לאום
גיל
64
35 ASC-הווה
מידע פיזי
מין
זכר
צבע שיער
אפור(שחור במקור)
צבע עיניים
זהובות
מידע אישי
בעלי ברית
אוייבים
נשק מועדף
אש
סגנון לחימה
כשפות אש
מידע כרונולוגי ופוליטי
מקצוע
  • גנרל בדימוס
  • מכין תה
  • בעל בית תה
  • מורה לכשפות אש
תפקיד
  • גנרל איירו, דרקון המערב
  • נסיך הכתר לשעבר של אומת האש
  • מאסטר כשפות אש
  • חבר בכיר במסדר הלוטוס הלבן
  • בעל בית התה דרקון היסמין
  • בוגד אומתת האש לשעבר
  • "מכין התה הטוב ביותר בבה סיגג סה"
שייכות

זוקו, מסדר הלוטוס הלבן, אומת האש

הופיע לראשונה

הילד בקרחון

דובב ע"י

איירו הוא גנרל בדימוס בצבא אומת האש, ונסיך הכתר לשעבר. הוא חבר בכיר של מסדר הלוטוס הלבן ומאסטר כשפות אש ומורה דרך לאחיינו, הנסיך זוקו. איירו הוא בנו של שליט האש אזולון ואחיו הגדול של שליט האש אוזאי. יכולותיו בכשפות אש הקנה לו את הכינוי "דרקון המערב". שלא כמו אזרחים רבים באומת האש, ובמיוחד שלא כמו משפחתו, איירו הוא אדם סבלני ורוחני ובמידת מה רודף תענוגות.הוא מעריך את האיזון של ארבעת האומות ואפילו תיעל כמה טכניקות מאלמנטים אחרים כדי לשפר את מיומנותו בכשפות אש. הוא עזר לאוואטר אנג במספר מקרים, ובגלל פעולות אלה הוקע כבוגד. לאחר מותו הטראומטי של בנו, הנסיך לו טן, איירו ראה בזוקו בנו יותר מאשר אחיינו והשפיע עליו לבחור את גורלו בעצמו מאשר לתת לאחרים לקבוע את גורלו. כעת הוא מגיש תה בבית התה שלו.

היסטוריה עריכה

רקעעריכה

חיים מוקדמים וקריירה

איירו נולד בשנת 35ASC, והוא בנם הבכור של שליט האש אזולון וגבירת האש ליה, ונכדו של שליט האש סוזין. הוא היה נסיך הכתר של אומת האש ויועד להיות שליטה הבא. היה לו בן יחיד, לו טן שאיתו היו יחסים קרובים. אשתו של איירו מעולם לא הוזכרה וכנראה נפטרה. מעט מאוד ידוע על חייו המוקדמים של איירו. הוא ביקר פעם את לוחמי השמש והצליח להוכיח את עצמו והדרקונים חשפו בפניו את הסודות האמיתיים של כשפות האש, בלי שנאה ואגרסיביות. איירו טען שהוא נלחם והרג את הדרקון האחרון כדי להגן על הדרקונים האחרונים שנותרו ולוודא שלוחמי השמש יישארו אלמוניים. אדמירל ז'או ציין בנוסף שהוא ביקר בעולם הרוחות אך הפרטים על המסע הזה לא ידועים. כמו אביו לפניו, איירו שימש כגנרל בזמן המלחמה והוא פעל על פי חיזיון שהיה בילדותו בו נאמר לו שהוא יכבוש את בירת ממלכת האדמה, בה סינג סה. איירו צר על העיר 600 ימים וביקע בהצלחה את החומה החיצונית, אך לפני שהוא הצליח לבקע את החומה הפנימית, בנו נהרג בחזית ומרוב צער איירו נטש את המצור. המצור על בה סינג סה נהפך לכתם על כבודו של איירו וכישלון.

Ir Lu.jpg

איירו ולו טן

כשאיירו שב לביתו מהמצור, שליט האש אזולון מת בנסיבות מסתוריות. למרות שאיירו עדיין היה נסיך הכתר, אחיו הצעיר אוזאי התמנה לשליט האש, כנראה בגלל צוואתו של אזולון. איירו שעדיין התאבל על אובדן בנו, לא דרש את הכתר, ואוזאי התמנה לשליט האש בלי התנגדות. איירו פרש כגנרל אך עדיין היה מוערך ע"י חיילי אומת האש.

הגלייתו של זוקו

Sieg.jpg

איירו בכתיבת מכתב למשפחתו בבית לאחר שביקע את החומה החיצונית

שלוש שנים לפני תחילת הסדרה, איירו הרשה לאחיינו האהוב להיות נוכח בפגישת המלחמה של אביו- טעות שתהפוך לחרטה. בישיבת המלחמה, זוקו דיבר ללא רשות. למרות שאיירו הסכים בליבו עם דבריו של זוקו הצעיר, שליט האש דרש שזוקו ייטול חלק באגני קאי בגלל חוצפתו. זוקו קיבל עליו את האתגר אך מכיוון שדיבר בחדר המלחמה של אביו, הוא הפגין חוסר כבוד כלפי אביו. איירו היה בקהל וצפה בזוקו יורד על ברכיו ומסרב להילחם באביו ומתחנן לסליחתו. כשאחיו של איירו שרף את פניו של בנו שלו, איירו הסיט את מבטו הצידה וסירב להסתכל במראה הזה.
Burn.jpg

איירו צופה באימה באגני קאי בין זוקו לאוזאי

זוקו הוגלה מאומת האש ויכל לחזור אליה בתנאי אחד, הוא היה צריך למצוא את האוואטר, האיום היחיד על אומת האש והאחד שיכול למנוע את נצחונה. אך האוואטר נעלם לפני מאה שנים, זמן קצר לפני התקפת אומת האש הראשונה. שלושה דורות ניסו למצוא אותו, וזוקו נשלח למשימה שנראתה כמו משימה לטיפשים. איירו היה היחיד שהתלווה אליו וזו הייתה השפעתו בדרגים שסיפקה לזוקו ספינה וצוות.

ספר 1:מים עריכה

שנים ביםעריכה

השניים בילו שנתיים בים וחיפשו סימנים ל כשף האוויר שחכמי האש תיארו. איירו התפטר מתפקידו כדי לצאת למשימה ובילה את ימיו בים במשחקים. הוא רצה לעזור לזוקו באמצעות פתגמים וללמד אותו כשפות אש, אסטרטגיה וכישורי מנהיגות. זוקו היה תלמיד חסר סבלנות שרצה ללמוד להילחם במהירות ולא היה לו זמן לשיעורי החיים שאיירו רצה ללמדו.

Fire.jpg

איירו עוזר לזוקו ע"י שילוב כשפות האש ביחד

לבסוף, ביום אחד , יצאה מחוף בקוטב הדרומי קרן אור כחולה חזקה. כשזוקו חקר זאת, הוא גילה שהאוואטר חזר לבסוף. באופן בלתי סביר, האיש הזקן שהוא חיפש היה למעשה אנג, ילד בן 12 שהתעורר לא מכבר מתרדמת בת מאה שנים. זוקו זלזל בילד שהצליח להימלט, וזוקו ואיירו תקפו אותו. אנג הסיט את כדור האש לתוך קרחון שגרם לספינה להיקבר תחתיו. מנקודה זו, זוקו היה במרכז המרדף אחרי אנג ואיירו נשאר ברקע כמורה כשפות האש והיועץ של זוקו.

תפיסה ושחרורעריכה

איירו נח באמבטיה טבעית, שחימם בעצמו. זוקו בא ודורש שאיירו יחזור לספינה אך איירו מעדיף להמשיך להתרגע באמבטיה.זוקו ויתר והרשה לו להישאר חצי שעה לשמחתו של איירו, והוא נרדם לאחר כמה דקות.

Capture.jpg

איירו כשנתפס ע"י כשפי אדמה

איירו מתעורר לקול עכבר קטן שהיה בסביבה עד שהאדמה מחליקה עליו ואיירו הבין שהוא נתפס בידי כשפי אדמה. מפקד כשפי האדמה, שנלחם לפני כן בבה סינג סה, מזהה את איירו כגנרל לשעבר שהוביל את המצור ואומר לחייליו שהם תפסו את אחיו של שליט האש. איירו השבוי מגלה שהוא מובל לבה סינג סה, מקום תבוסתו. לאחר שדיבר עם שוביו, הוא מעמיד פנים שהוא ישן, כשהחיילים מרימים אותו, הוא מותיר מאחוריו סנדל.
Rescue.jpg

זוקו מציל את איירו

בבוקר שלמרחת, איירו נבהל כשראה את רוחו של פאנג עפה מעליו. הקפטן שואל אותו מה קרה, ואיירו עונה ששום דבר, לאחר מכן הוא מתלונן שהאזיקים שלו רופפים מדי ומבקש להדקם. כשחייל ניגש להדק אותם, איירו מעלה את טמפרטורת המתכת וידו של החייל נכווית. לאחר שהוא יורה כדור אש הוא מתגלגל במורד ההר ונתפס בידי הקפטן וחייליו. הקפטן חושב שאיירו מסוכן מדי כדי להילקח לבה סינג סה כפי שהוא ומחליט לכרות את ידיו. כשהם מוכנים לרסק את ידיו, זוקו ,שאיתר את איירו הודות לסנדל שהותיר מאחוריו, מגיע להציל את דודו. הוא שובר את השלשלאות ואיירו מחמיא לאחיינו על המהלך. השניים נלחמים בכשפי האדמה ומביסים אותם.

מצור על הצפוןעריכה

Ir Zhu.jpg

איירו מתווכח עם ז'או

כשאדמירל ז'או גייס כוחות למצור על הצפון, הוא סיפח את הצוות של זוקו והציע לאיירו את תפקיד היועץ הצבאי. איירו מסרב בהתחלה אך ז'או מתעקש להציע לו את התפקיד בכל זאת. לאחר מכן, לאחר שז'או מנסה להרוג את זוקו, איירו מקבל עליו את התפקיד כדי לעזור לזוקו להסתנן לספינה כנוסע סמוי. ז'או מעמיד פנים שהוא עצוב על מותו של זוקו והשניים מרימים כוסית לניצחון. כשז'או מתחיל את התקפתו על שבט המים הצפוני, איירו מייעץ לז'או להפסיק את המתקפה בשקיעה, כיוון שכשפי המים שואבים את כוחם מהירח. ז'או מסכים אך אומר שהוא מתכנן לעשות משהו בנוגע לבעיה עם הירח.

Zhu ir2.jpg

איירו מביס בקלות את כשפי האש בנווה הרוחות

בלילה ההוא, זוקו מתכנן לעזוב ולהתגנב לתוך עיר שבט המים הצפוני כדי לתפוס את אנג. איירו פוגש אותו ונותן לו עצה אך זוקו מושך את כתפיו. איירו אומר לזוקו שהוא מנדנד לו כיוון שהוא מחשיב את זוקו כבנו שלו מאז שלו טן מת. זוקו אומר לו שהוא יודע זאת ומבטיח לחזור לאיירו לאחר שהוא יתפוס את האוואטר, ועוזב.

בבוקר למחרת, ז'או מחדש את התקפתו. איירו מזכיר לז'או שיש להם זמן מוגבל, ז'או מציין שהוא פשוט ישמיד את הירח ומספר לאיירו על ספרייה שמצא במדבר שם הוא מצא מידע על זהות צורת הגשמית של רוחות הירח. כשאיירו מזהיר את ז'או לא להתעסק עם הרוחות, ז'או מתעקש ללכת לנווה הרוחות ולהרוג את טואי. כשז'או מגיע לבסוף ותופס את רוח הירח, אנג וחבריו מנסים לשכנע אותו לשחרר אותה,ושהריגת רוח הירח תשמיד את כל העולם. איירו מסכים ולמרות שז'או קורא לו בוגד, הוא מזהיר אותו לא לפגוע ברוח ומאיים עליו. בהתחלה ז'או מניח לרוח אך לאחר מספר שניות הוא הורג אותה. בתגובה, איירו תוקף את ז'או ואנשיו אך ז'או מצליח לברוח. איירו מבחין שליואה יש חלק מהחיים של רוח הירח עצמה, ושהיא יכולה לתפוס את מקומה. יואה אכן נותנת את חייה ומצילה את הירח בכך שהיא הופכת לרוח הירח. בנקודה מסויימת, איירו מתחמק החוצה ועוזב את שבט המים הצפוני עם זוקו.

ספר 2: אדמה עריכה

פליטיםעריכה

Lighting.jpg

איירו מדגים את טכניקת יצירת הברק

איירו וזוקו הוקעו כבוגדים של אומת האש. לאחר שגילו את המזימה להוביל אותם לאומת האש בשלשלאות כאסירים, הם בורחים והם חותכים את שיערם כסמל לחייהם החדשים כפליטים ובלי אפשרות לחזור לביתם, והם מתחפשים. השניים מצאו מקלט בערי ממלכת אדמה שונות כקבצנים חסרי בית. בעוד איירו הסתגל לחיי פשטות, צנע ועוני, זוקו לא יכל להסתגל לחיים הללו ואיירו חשד שזוקו השיג פריטים בשביל חיי היום יום שלהם ע"י גניבה. האיש הזקן ניסה להשפיע עליו לחדול מחיי הפשע ואומר לו שלאלו שיש תקווה בימי מצוקה הם בעלי החוזק האמיתי. לאומת זאת, זוקו חשב אחרת והשניים מתפצלים. איירו עקב אחריו בזהירות למקרה שיזדקק לו. כשזוקו התעמת עם אזולה יחד עם אנג ושאר חבריו, דודו נפצע מברק שירתה בו אחייניתו וברחה. לאחר שהתאושש מפציעתו, איירו החליט ללמד את זוקו מהלך כשפות אש מתקדם שיזדקק לו כדי להביס את אזולה. בהתחלה הוא מנסה ללמד אותו כיצד ליצור ברק, אך המהומה הפנימית בתוכו של זוקו מונעת ממנו להתקדם עם הטכניקה הקשה הזו. במקום זאת, הוא מלמד אותו טכניקה שהמציא בעצמו- לספוג ולנווט מחדש את הברק, שאותה פיתח לאחר שצפה בכשפי מים.זוקו דרש שאיירו ייתקוף אותו עם ברק כדי שיוכל לנווט אותו מחדש, אך איירו סירב לבצע מבחן כה מסוכן.

Tea.jpg

איירו וזוקו בפתיחת הבכורה של דרקון היסמין

איירו הוא חבר בכיר במסדר הסודי של מסדר הלוטוס הלבן. למסדר זה תפוצה רחבה ברחבי העולם, אפילו בכפרים נידחים בממלכת האדמה. איירו וזוקו חיפשו עזרה כדי להימנע מציידי הראשים מאסטר יו ושין פו, שהחליטו בינתיים לחפש את עריקי אומת האש מאשר לרדוף אחרי האוואטר וטופ. מכיוון שאלו היו אנשי ממלכת אדמה שהגנו על איירו, נראה שהארגון לא תלוי בשום אומה ויכול לנפק דרכונים ומסמכים מזוייפים כדי להבריח את זוקו ואיירו לבה סינג סה.

בה סינג סהעריכה

בעזרתם של מסדר הלוטוס הלבן, איירו וזוקו היו יכולים לעשות דרכם לבה סינג סה כפליטים. איירו מצליח להשיג להם עבודה בבית תה. בפרק "מעשיות בה סינג סה" איירו מבלה את היום בקניות בעיר. בפרק זה, איירו מוצג כמורה המעניק מחוכמתו לאנשים בהם הוא נתקל. במהלך יום הקניות שלו, יותר מאוחר, הוא קיים טקס זיכרון קטן ללו טן, המציין את יום הולדתו של בנו, ובדמעות הוא ציין שהיה רוצה לעזור ללו טן כמו שהוא עזר לאנשים בהם נתקל מוקדם יותר.

Breath.jpg

איירו מדגים לאזולה והדאי לי כיצד קיבל את הכינוי דרקון המערב

לאחר מספר שבועות בבה סינג סה, לאיירו ניתנה ההזדמנות להפעיל בית תה משלו. אך לזוקו יש תוכניות אחרות, כשהוא מסנה לתפוס את אפה, איירו מתעמת עם זוקו ואומר לו להפסיק לחיות את חייו כפי שאחרים היו רוצים שיחיה אותם, ושעליו להחליט על גורלו בעצמו. איירו משכנע את זוקו לוותר על דמותו כרוח הכחולה ומטפל בזוקו כשהוא נהיה חולה כתוצאה מפעולתו באגם שהייתה נגד הדימוי שיש לזוקו על עצמו ובטוח שזוקו יהיה האיש שיכפר על חטאי אומת האש.

כשאזולה מציעה לזוקו להשיב את כבודו ע"י כיבוש בירת ממלכת האדמה, זוקו מסכים. איירו נראה בפעם האחרונה מגן על אנג הפצוע וקטרה, ונתן להם זמן להימלט לפני שהוא נכנע ונתפס, איירו הביט על זוקו והסיט את מבטו, מה שביטא את הבושה שהוא הרגיש על החלטתו של זוקו.

ספר 3:אש עריכה

אסירעריכה

Jail.jpg

איירו בכלאו

זוקו ביקר את איירו בסתר שהיה אסיר במגדל וניסה לדבר עם דודו, אך איירו הפנה את גבו ולא אמר לו כלום. לאחר מכן איירו נתן לאיירו אוכל וביקש את עזרתו, אך איירו המשיך בשתיקתו מה שגרם לזוקו לכעוס,ואיירו דמע מעט. כשסוהר הכלא פון הלך להגיש לאיירו את מזונו, הוא לגלג עליו איירו שנראה מנותק מהמציאות וזלזל בו ואף הפיל את מזונו לאדמה אך מיד כשהוא הלך,איירו נראה מחושב יותר ומסיט את שיערו אחורה ומסיים את ארוחתו ברוגע. לאחר כמה חודשים, איירו החל להתעמל בסתר ולהסתיר את מצבו האמיתי והבריא מבלי שפון יבחין בכך.

Fitness.jpg

איירו השיל משקל רב כהכנה לפעולות שיבואו בעתיד

בשלב מסויים, איירו הצליח להעביר מסר לזוקו, וללמד אותו אודות הסבא רבה שלו. זוקו הולך בכעס למגדל ומאשים אותו בשליחת המסר, ודורש לדעת מדוע זה נשלח אליו מכיוון שהוא לא מחדש כלום אודות מותו של סוזין. איירו מודה ששלח את המסר, אך הוא אומר לו שהמסר לא מתייחס לסוזין, אלא לסבא רבה האחר שלו, לא אחר מאוואטר רוקו. הוא מסביר לזוקו הנדהם שדמם של סוזין ורוקו זורמים בעורקיו, ויש לו את הכח לכפר על חטאי משפחתם ע"י בחירה באיזה שביל ללכת.

בריחה והתפייסותעריכה

איירו אומר למינג, אחת משומרות הכלא, שזה יהיה חכם מצידה לעזוב את בית הכלא וללכת לביתה, ורומז שמשהו הולך לקרות. איירו בורח מהכלא בזמן ליקוי החמה ומביס בקלות את הסוהר פון ושאר הסוהרים בפנים. פון המובס אומר לזוקו שאיירו היה כמו "צבא של איש אחד". זוקו עוזב ומצטרף לאוואטר ומניח שאיירו במקום בטוח כלשהו.

Forgiven.jpg

איירו וזוקו

זוקו רדוף מבגידתו בדודו ורגשותיו בנוגע לבגידה נראים בפרק "שחקני אי הגחלת" כשהוא ודודו מוצגים על הבמה. כשאנג נעלם לפני הופעת כוכב השביט של סוזין, זוקו מנסה לאתר את אנג ע"י ג'ון ציידת הראשים. כשג'ון לא יכולה לאתרו, זוקו מחליט לאתר את דודו בידיעה שהוא האדם היחיד שיכול להביס את שליט האש. הוא משתמש בסנדל המסריח של איירו כדי לאתר אותו ומגלה שדודו בבה סינג סה עם מסדר הלוטוס הלבן ומתכנן לכבוש אותה מאומת האש בשם ממלכת האדמה זוקו מדבר עם איירו כשהוא דומע ואומר לו שהוא מתבייש במה שעשה בבה סינג סה והוא היה רוצה לעשות הכל כדי שאיירו יסלח לו. לפני שזוקו יכול היה לסיים את משפטו, איירו מושך אותו ומחבק אותו, אומר שהוא מעולם לא כעס עליו אלא היה עצוב בגלל שפחד שזוקו איבד את דרכו, ואומר לזוקו שהוא שמח שהוא מצא את דרכו שוב.

חזרהעריכה

Combat.jpg

מסדר הלוטוס הלבן לקראת מתקפתו לשחרור בה סינג סה

כשהם עוברים על תוכניות הקרב, איירו אומר שהוא לא יכול לעמוד מול שליט האש בגלל שאינו יודע עם הוא יוכל לנצח אותו, וגם בגלל שההיסטוריה תראה זאת כאלימות חסרת הגיון, אח שהורג את אחיו בשביל הכח. כזוקו שואל אם איירו יהיה שליט האש החדש לאחר המלחמה, איירו עונה לו שהוא לא מתאים יותר לתפקיד ושזוקו עצמו חייב להיות שליט האש. הוא אומר לו בנוסף שהוא מוכרח לשוב לאומת האש ואזולה תחכה לו שם, ושיזדקק לעזרה כדי להביס אותה. זוקו מבקש את עזרתה של קטרה כדי "להעמיד את אזולה במקומה" התקפתו של איירו על בה סינג סה מצליחה, והחיזיון שהיה לו בילדותו התגשם. הוא כבש מחדש את העיר בשם ממלכת האדמה ולאחר הכתרתו של זוקו איירו פתח מחדש את דרקון היסמין, שם החבורה חגגה את נצחונה. הוא שמח להגיש שוב תה עם זוקו. והוא מתכוון לבלות את שארית ימיו בהגשת תה ובמשחק פאי שו כל יום.

לאחר מלחמת מאה השנים עריכה

בדיוק כפי שקיוויתי, איירו בילה את ימיו לאחר סיומה של מלחמת מאה השנה פועלת הדרקון יסמין וperspicuously לשחק פאי שו. זוקו הרגיש קונפליקט כשאני היה מדבר לתמונה של איירו, הביע את רצונו כי איירו היו איתו, אם כי אני מעולם לא הלכתי עד הסוף. שידע זוקו לאיירו היה אי פעם בכל חיי רצה שקטים, ולכן, בידיעה כי לא הייתה דרך טובה יותר להחזיר את המורה שלו לשעבר לכל מה שעשיתי, איירו יצא בשלום. במשך כמעט שנה, איירו היה מודע לאירועים שהתרחשו ביו דאו. מאוחר יותר, כאשר זוקו התעלף לאחר הסכסוך של תנועת שיקום ההרמוניה, אנג לקח אותו לדרקון יסמין, זוקו ואיירו טיפלה בזמן שאני התאוששתי. כאשר זוקו לבסוף התעורר, הזעיק אנג איירו, שהיה שקועים במדיטציה על ראש הבניין. הודיתי לאיירו זוקו אנג להבאתו, והצביע על אף שזה היה אש אלוהים זוקו עכשיו, עדיין הייתי ילד עקשן ולא צריך לשכוח שעדיין היה לי מקום כאן. דיבר כאשר אנג וזוקו, איירו בא לשרת אותם המשקה החדש שלו אשר מורכב מכדורים של טפיוקה מבושלים עד שהם רכים ולאחר מכן הניחו בתה. שטען איירו ההמצאה שלו הייתה מהפכה בתה. למרות זאת, זוקו ואנג גם לא אהבו את המשקה, גורם לזה איירו להעיר בעצב שהייתי "אדם שהקדים את הזמן [שלו]".

זמן מה לאחר מכן, חזר לאיירו אש אומת הארמון המלכותי לפעול כאש ביניים האדון זוקו יהיה בחוץ בעת חיפוש אחר אמו. כזוקו הסבר המטרה של המסע שלו לחבריו, תקוותיו מבוטא איירו כי אחיינו היו מוצאים את "מי ומה" שאני מחפש. גם איירו מנומק עם אנג, שהיה מסרב לתת להם אזולה מגיעה עם מאוגד, וקבע כי כשם זוקו כמה לשלום וקיווה למצוא אותו על ידי מציאת אמו, אולי יתכן שאותו הדבר אמר לאחותו. דאו איירו ההוקרה התה הלאומי שיש למושג "יום הוקרה לאומי לתה".

ברגע שצוות אישי יצא למחרת, איירו תהה מדוע אי פעם חלמתי acerca חיים בארמון "הקודר" אש האומה. כשנשאל סוקי אם יש או אין משהו שהיא יכולה לעשות בשבילו כדי לגרום לו להרגיש יותר בבית, איירו הבעיה קבע כי הייתה שאומת אש נשק רבים מדי ותה לא מספיק. לאחר מכן הוא ביצע את פעולתו הראשונה כאדון אש ביניים על ידי הכרזה על "יום לאומי תה שבח", והחליף את החנית של שומר סמוך עם כוס התה, לעודד אותו לשתות אותו.

חיים בעולם הרוח עריכה

מתישהו אחרי 131 ASC , מרגיש שהוא עשה את כל שביכולתו בעולם החומר, איירו בחר לעלות לעולם הרוח , והשאיר את גוף בשר ודם שלו מאחור ונותן את נשמתו להפוך אתהבית חדש שם, שם הוא התיידד עם רוחות רבות ,וגם נבנהחנות תה חדשה. הרוח איירה עכשיו החיים בעולם רוח ,באיחור אייר מוצא דמות קורית.

ב171 ASC , איירו נתקל דמות קורה , שחזר לעצמי שלה ארבע שנים הישנות,ורוח גוזל דרקון, תוך כדי הליכה דרךיער אפל . וציין כי הם הופיעו לאיבוד, הוא הציע לעזור להם. מאז שהוא היה חבר טוב של אווטר אנג , הוא היה מוכר באופן מיידי על ידי קורה , והוא אף הנחה את דמות הצעירה מתוך היערלחלק בהיר יותר שלעולם הרוח. הוא הביע את שמחתו על ביקורה,וציין כי היא הייתה בדיוק בזמן כדי להצטרף לחגיגות החתונה של מאי - ג'ים. הוא הציע תה קורה ועוגה,וכשזיהיתי את קנקן התה של וואןכשלה, איירת הסביר איך כשהיא הייתה דמות וואן , היא השתמשה בו כדי לבצע Raava לפני שהם ערובה לצמיתות , והוסיף כי תה נשפך מהגביע עדיין נשמריםרמז של אור. לאחר מכן, הוא הסביר לי קורה על האגדהועידונים של פאי שו בזמן שהוא שיחק עםרוח בצורת צבעוני שנראתה במאבק .

משהבחין כי קורה נראה מדוכא, איירתי שאל מה קרה , כדישהדמות הצעירה אמרהשהיא באה לשם עם חבר שלה , אבל הפך להיות מופרד ממנה, והשאיר אותה בעצמה. איירתי ניסיתי לומר לה שהיא לא הייתה לבד , אבל קורה נסער פרץבהתקף זעם , ואמר שהיא רוצה ללכת הביתהולא אהבה את עולם הרוח , וגורמת לשמים כדי להכהותוהרוחות לגדול חסרות מנוחה. איירנו דחק קורה לעצור , והסברתי לה שהרגשות שלה הפכו למציאותבעולם הרוח , במיוחדלאווטר, ושהיא צריכה להישאר חיובית. הוא ניגב את דמעותיה משם עםבד קטן ,והדמות התנצלה , וגרמהרוחות והשמיםלשניהם יתייצבו. הקשיש הוסיף כי אם היא חיפשה את האור , היא הייתה מוצא את זה , אבל מחפשתהאפל הייתי אומרת שזה כל מה שהיא הייתה אי פעם לראות . קורה ניסה ליישם את מה שרק היא למדה למצוא ג'ינורה , אבל איירתי הצהיר כי מציאתכשף האוויר הצעיר לא תהיה כל כך קלה. כאשר קורה ביקש עצה , הוא הנחילה את החוכמה שלפעמיםהדרך הטובה ביותר לעזור לעצמך היא לעזור לאחרים , והמליץ ​​היא לקחה את רוח ציפור דרקון הבית, הצביע לכיוון הבית שלה קורה גבי שיא חי - Riyo .

איירו וקורה איירתי מרגיע קורה שיש לה שלום ואור הפנימי שלהובתור שכזה יש לו את היכולת לשנות את סביבתהלטובה.

איירתי מלווה קורה לזמן מה, אך כאשרהילדה מבוהלת שאלה אותו אם הוא היה מלווה אותה, אייר כרעהועדינות אמרתי לה שהיא צריכה לעשות את הטיול בכוחות עצמה. הוא הסביר כי את החושך על הפסגה נגרם על ידיהחושך והכעס שהובא על ידיהאנשים שהיה לפקוד אתעולם הרוח בזמן האחרון , אבל מאז היה לי קורה אור ושלום בתוכה , הוא הצביע על כך שהיא יכולה לשנות את העולם הסובב אותה . כדי להוכיח את הנקודה שלו, איירתי שאל אותה אם היא עדיין חשבהשציפור הדרקון הייתה מפחידה כמו שהייתה לה על המפגש הראשון שלהם , ואחרי שהיא ענתה לי שזה לא היה , הוא ציין כי דברים רביםשנראים מאיימים בחושך היה להוכיח להיות ברכה על ידי שפיכת אור על זה . אחרי שחבקתידמות הצעירה, איירתי אמר לה שזה היה נחמד לפגוש אותה ,והזמנתי אותה לבוא לבקר אותו שוב , אם זה היה בחיים שלה בהווה או בגלגול הבא שלה.

במהלך ההתכנסות הרמונית , איירנו איתר את ילדיו של אנג, בומי , קיה ,וטנזין , לאחר שנמסר על ידיהמחפש ידע של נוכחותםבעולם הרוח. הוא הציע להנחות אותם אל מחוץ ליער , למרות שנדחה,כטנזין רצה למצוא את הבת שלו, לאבדרך החוצה. איירתי הביע את אהדתו להפסד שלהם , למרות שהפצרתי בם בכל זאת להשאיר , כמו חושך איים להשתלט על עולם הרוח מאז Vaatu נמלט . הבנהשטנזין לא יעזוב בלי ג'ינורה , הוא מיאזקי העיד שהם היו צריכים להיות זהירים כדי לא לנסוע יותר מדי עמוקים לתוךעולם הרוח , שמא הם הגיעו למקום שבו רקאיבד יכול למצוא אותם , שטנזין להסיק בצורה נכונה כדי להיותהערפל של אבודים נשמות.

מורשת עריכה

נהדר, אחיינו נקרא על שמו בזיכרון שלו. הניתוב מחדש של טכניקת ברקים יצר התפשטות איירו במשך שבעים שנה לאחר מציאתה של מלחמת מאה השנה.

אישיות עריכה

רגוע, ידידותי, ובעל חוש הומור, איירו התייחס לגלותו בחלק הראשון של העונה הראשונה כחופשה מורחבת. הוא לא מקדיש את האנרגיה שלו למרדף אחרי האוואטר, ומנוסה בדרכיו של העולם. הוא אסטרטג מעולה ואשף כשפו אש. למרות שהוא נראה נהנתן, פילוסופיית החיים של איירו היא אחת של לחיות את החיים במלואם, וללכת בשביל שאתה בוחר לעצמך. הוא מאמין שלכל אחד יש את הכוח ליצור לעצמו את גורלו שלו, ומאמין שהאדם הוא זה שאחראי לעצמו.מנקודת מבטו של זוקו, איירו הוא עצלן, אך מנקודת מבט אובייקטיבית, ניתן לראות שזוקו היה מאוד מוטעה. לאורך הסדרה, במיוחד בסוף ספר 2, איירו שאל את זוקו מה הוא רוצה בחייו ושואל אותו אם תפיסת האוואטר הוא הגורל שהוא עצמו בחר, או הגורל שאחרים אמרו לו שהוא צריך להיות בו. איירו הייתה דמות אב לזוקו.

Relaxing.jpg

איירו נהנה מהחיים הפשוטים

איירו חובב מושבע של תה, פאי שו ומוזיקה. הוא ייסד ערבי מוזיקה לצוות הספינה והיה מעורב בשירה ובנגינה, הוא מוכשר מאוד בנגינה על כלי הליוקווין, כששר לילד בוכה. כנראה בגלל חיבתו לתה, יש לו ידע בבוטניקה וזני צמחים והשפעתם על גוף האדם למרות שמספר טעויות באבחון גרמו לו לפציעות.

איירו ידוע בחוכמתו וידוע ע"י אחייניו כאחד שמדבר בפתגמים מורכבים, לאורך הסדרה הוא ייעץ לזוקו רבות ואף נתן עצות לאנג וטופ שהשפיעו עליהם. הוא ידוע ברוחניותו והבנת האלמנטים וכיצד חשוב להשיג איזון ביניהם כפי שהוצג ב"עבודה מרירה" כשהוא יישם טכניקת כשפות מים כדי להסיט ברק. איירו הוא האדם היחיד חוץ מאנג שיכול לראות את רוחו של דרקונו של רוקו. ז'או הזכיר גם שיש שמועות שאיירו ביקר בעולם הרוחות. לאיירו אין תאווה לכוח,, ולא מחא כאשר אחיו לקח את הכתר. הוא פרש מהצבא וציין שאין שום דבר רע בחיים פשוטים ושלווים. למרות גילו, איירו יכול בקלות להיות מקסים הנשים כשיש צורך והוא נראה מפלרטט עם מספר נשים לאורך הסדרה, רבות מהן נשים מבוגרות אך כמה היו מאוד צעירות(כולל ציידת הראשים ג'ון) והוא כונה "חתיך" במספר הזדמנויות. נרמז שאיירו היה כנראה אדם יותר אכזר בימיו כגנרל לפני מותו של בנו. ב"זוקו לבדו" ,בפלאשבק, איירו מתייחס לחומות שביקע והוא כותב לזוקו,אזולה ואורסה שהוא מקווה שהם יוכלו לראות את העיר "אם הם לא ישרפו אותה קודם", וצוחק לאחר מכן. לעומת זאת, אולי הוא אמר זאת בלגלוג על חוסר ההגיון שבהשמדה של אומת האש במלחמה. בדרך לבה סינג סה הוא מציין ש"הוא היה אדם אחר" אך כנראה שהוא היה הרבה פחות אכזרי מרוב אנשי אומת האש, כפי שהיוצרים ציינו שאיירו מעולם לא היה אכזר אלא "היה טוב מאוד במה שעשה" לא ברור מתי איירו ביקר בעולם הרוחות ומתי הוא פגש את הדרקונים והוכיח את עצמו בפניהם כדי ללמוד את המקור של כשפות האש, אז לא ידוע אם אירועים אלו הפכו את איירו לאדם שהוא כרגע או שהוא היה תמיד יותר שוחר שלום מאביו ואחיו.

יכולות עריכה

כשפות אשעריכה

Combat2.jpg

כשפות האש של איירו, שמוגברת ע"י כוכב השביט

איירו הוא אחד מכשפי האש רבי העוצמה בעולם, אם לא רב העוצמה שבהם. צויין שאם אנג ייכשל להביס את שליט האש, אז איירו היה יכול להיות תקוותו האחרונה של העולם. איירו, כמו ג'ונג ג'ונג, הכיר את הכוח ההרסני של אש שיכול לגרום לכשף אש מתחיל לאבד שליטה, וביסס את כשפות האש שלו על הפילוסופיה שלמד מהדרקונים, שמדגישה את מתן החיים והאיכות של האש, לכן איירו מכשף אש בלי רגשות כעס ושנאה, שלא כמו אחיו ואחייניו. איירו הוא אחד מכשפי האש המעטים שיכולים לייצר ברק, יחד עם אחייניתו ואחיו. והוא המציא טכניקת כשפות אש ייחודית, ניווט ברק.

יכולות אחרותעריכה

Music.jpg

איירו הוא מוזיקאי צונגי מוכשר

איירו הוא אסטרטג מוכשר והיה בעברו אחד מהגנרלים הבכירים של אומת האש. הידע האסטרטגי שלו הוכח לא פעם במשחק הפאי שו. צבאו ניצח קרבות רבים בממלכת האדמה והוא ביקע את החומה החיצונית של בה סינג סה. ישנם רבים שעדיין מתייחסים אליו כגנרל איירו, למרות שפרש מזמן. איירו אוהב מוזיקה והוא זמר טוב ונגן מוכשר שיודע לנגן על פיפה וצונגי. יש לו ידע על תרבויות אחרות והיסטוריה, והוא איכשהו גם חובב בוטניקה, כנראה בגלל חיבתו לתה, למרות שמיומנות זו לא מספיקה כדי להציל אותו מהרעלה.

מדובב עריכה

איירו דובב ע"י השחקן היפני-אמריקני מאקו. מאקו נפטר מסרטן בשנת 2006. הסיפור של איירו בפרק מעשיות בה סינג סה היווה הומאז' לשחקן שנפטר לפני שהפרק שודר. התפקיד הועבר לגרג בולדווין, שהיה תלמידו של מאקו. הוא ביצע כמה שורות שמאקו לא היה יכול להשלים בספר השני ולאחר מכן דיבב את קולו של איירו לאורך כל הספר השלישי. קולו קליל יותר מאשר של מאקו אך הוא העתיק את מבטאו הייחודי של מאקו, ההגיה ולחץ התנועות מאשר להשתמש בסגנון קול שונה לאיירו בעונה השלישית.

מערכות יחסים עריכה

מערכות היחסים של איירו

קרובי משפחה עריכה

'''ראה: משפחת המלוכה של אומת האש'''

טריוויה עריכה

  • אוואטר אקסטרה מרמזים שאיירו ביקר בעולם הרוחות כדי למצוא את לו טן
  • בפרק הראשון, איירו אומר לזוקו חסר הסבלנות שכשפות האש באה מהנשימה, זה מתאים לשמו, דרקו המערב , כיוון שדרקונים נושמים אש. כמו כן זה תואם עם אירועים "כוכב השביט של סוזין" כשאיירו נושם ונושף כדי ליצור מעגל אש גדול סביבו וסביב שאר חברי המסדר.
  • בגרסה הפיליפינית וההולנדית איירו הוא זה שאומר "בפרקים הקודמים באוואטר", בגרסה הפינית, לרוקו ואיירו יש את אותו המדבב.
  • באוואטר אקסטרה צויין שאיירו יכול לשיון בכל מקום ובכל זמן. יכול להיות שהוא משתמש בשינה כתרגיל כדי להערים על אוייבים, במיוחד חיילים.
  • איירו יצר את טכניקת ניווט הברק
  • במשך כל העונה הראשונה, כשאיירו דיבר אל זוקו הוא פנה אליו כ"הנסיך זוקו", אך בעונה השנייה והשלישית הוא פנה אליו רק בשמו "זוקו" או אחיין, כנראה מכיוון שבעונה השנייה הוא הוכר כבוגד של אומת האש. הוא השתמש בתואר זה במספר מקרים, במיוחד להדגשה.
  • הוא נקרא דרקון המערב בגלל שתי סיבות, אחת בגלל יכולתו להשתמש בנשימת האש, והשנייה בגלל שהוא הרג את הדרקון האחרון.
  • איירו דיבר בפתגמים, מה שבעונה הראשונה והשנייה עיצבן את זוקו, אך לאחר שהצטרף לאוואטר, זוקו הראה חרטה שלא הקשיב לפתגמים של דודו.
  • לפי זוקו, איירו הוא היחיד שכנראה יכול היה לעמוד מול אוזאי אם אנג ייכשל, איירו הודה שהוא יכול היה לעמוד מולו, אבל היה לו ספק אם הוא היה מנצח.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית