Fandom

אווטאר Wiki

דאה לי

248דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

"אנשים אלה הם סוכנים דאו לי, הסמכות התרבותית של בה סינג סה. הם האפוטרופוסים של כל המסורות שלנו".

- ג'ו די לצוות בסמל "עיר חומות והסודות".

戴笠 דאה לי

מידע כללי

מנהיג (ים)

ראש דאה לי (מאז הקיץ 100 ASC)

אָ‏זּ‏ולַ‏ה (אביב - הקיץ 100 ASC) לונג פנג (עד האביב 100 ASC)

חברים בולטים

ראש דאה לי סוכן שנתפס לונג פנג (לשעבר)

מייסד (הים)

אווטר קיושי

מטה

בה סינג סה האגם אוגאי (עד האביב 100 ASC) הון אומת אש (אביב - הקיץ 100 ASC)

סנוף

אדמת הממלכה (עד האביב 100 ASC)

אומת אש (מאז האביב 100 ASC)

מטרה

כדי להבטיח את ביטחון הציבור בבה סינג סה הגן על המורשת התרבותית של בה סינג סה (עד האביב 100 ASC) לשמש כשומרי ראש לנסיכה אָ‏זּ‏ולַ‏ה (אביב - הקיץ 100 ASC)

מידע כרונולוגי

הופעה ראשונה

"עיר של חומות וסודות"

הופעתו האחרונה

"שביט סוזין, החלק 3: לתוך התופת"

גלריית תמונות (23)

דאה לי הייתה המשטרה החשאית והאליטה של ​​בה סינג סה שעבדה ללכוד, לחקור ולכלוא מתנגדים פוליטיים. [1] הארגון הוקם על ידי אווטר קיושי במטרה "להגן על המורשת התרבותית של בה סינג סה". [2]

דאה לי הסתאב לאורך זמן ולא למלא את המטרות שהוצעו ונועדו על ידי מייסדה. לונג פנג הצליח לקשור קשר עם הדאי לי ויעיל לשלוט בה סינג סה, צמצום תפקידו של מלך כדור הארץ לא יותר מאשר בובה. [1] השחיתות והניוון של דאי לי הייתה כל כך מתקדמת שהם לאחר מכן הגיעו בפיקודו הנסיכה של אָ‏זּ‏ולַ‏ה, ויתור על כל נאמנות לכדור ארץ הממלכה, וסיוע לאומת האש בכיבוש בה סינג סה. [3] [4]

ההיסטוריה

מקור עריכה

קיושי אימונים דאו לי.

דאה לי נוצר במקור על ידי אווטאר קיושי, בזמן כלשהו בין 270 ו 82 BSC, כדי לשמר את המורשת התרבותית של בה סינג סה בתגובה להתקוממות איכרים נגד שלטונו של מלך כדור הארץ 46. קיושי ספר מאוחר יותר שהיא אנג התחרטה על שיצרה דאה לי, כיוון שאין לי מושג איך הם מושחתים סופו של דבר נהיה. [2]

ההיסטוריה מודרנית עריכה

הרים סלקטיבי בגיל צעיר, סוכניו של דאי לי היו קצינים מובחרים של בה סינג סה שהוכשרו ושולטים על ידי פנג לונג. מאז מדבר על המלחמה עם אומת האש [5] היו בניגוד לחוק בבה סינג סה , דאו לי שמר על מעקב צמוד על כל הפליטים והמהגרים חדשים בעיר, הסרה כל מי שהעז לשבור את קוד השתיקה, ושטיפת המוח אותם מתחת לאגם אוגאי. [1]

דאה לי ניסיון לעצור סמל צוות.

כאשר צוות אישי הגיע לעיר בתקווה ליידע כדור ארץ המלך קואיי על איך לנצח במלחמה נגד אומת האש, דאה לי לקח בפעולה מיידית כדי למנוע מהם לראות את המלך. הם שלחו את אחד מהסוכנים שלהם, ג'ו די, שהתחזו למדריך טיולים, לנוטה אווטאר וחבריו בזמן, במציאות, היא עוצרת את התקדמותם על ידי עיכוב כל ביקורים בכדור ארץ המלך. כאשר הכנופיה ניסתה לחדור ארמון המלכותי במהלך מסיבה בחסות המלך, דאה לי נעצר מייד, והחבורה למדה מהשחיתות של דאי לי. הם איימו לחשוף את המזימה לעיר, שהביא לפנג לונג סחיטתם בחייו של אף, אשר באותה העת הייתה חסר. [1] סמל צוות שתק עד ג'ט הופיע בעיר, המציע לעזור להם למצוא אפה. במציאות, הוא היה שטיפת מוח שולח את הקבוצה במרדף אחר אווזי בר לWhaletail איילנד, אפילו לא קרוב בה סינג סה. אחרי שהבין את זה, הם הביאו ג'ט חזרה למציאות, ובעזרתו, הם נצחו דאו לי בלייק אוגאי בניסיונם להציל את האבא. ג'ט מת מאוחר יותר בידות של פנג הארוך. [6]

לאחר איחוד עם אפה, [6] החבורה הודיעה למלך כדור הארץ על הקנוניה למרות התנגדות כבדה משומרי ארמון דאה לי ו. עם ידע של ההנחה השגויה של לונג פנג של כוח, כדור ארץ המלך היה פנג לונג נעצר בעת שדאה לי נאלצו לשרת את המלך, אולם, הארגון שמר על נאמנותם לפנג לונג. עם העזרה של הכנופיה, ואז המלך מוכן להתקפה על אומת האש. [7]

דאה לי שהשתתף בהפיכה של בה סינג סה  בפיקודו של הנסיכה אָ‏זּ‏ולַ‏ה.

במהלך ההפיכה של בה סינג סה, דאה לי נטש פנג הארוך ואשר את נאמנותם לאָ‏זּ‏ולַ‏ה. היא גם ציינה כי, בעת היותו כשפי אדמה , דאה לי דיבוק "אינסטינקט רוצח שכל כך כשף אש ". הם הניחו במהירות את כל חברי המועצה של חמש, הסמכות הגדולה ביותר של כדור ארץ הממלכה הצבאית, במעצר הבית, והם סייעו במעצרו של כדור הארץ, כמו גם המלך. מאוחר יותר, כאשר אנג וקָ‏טַ‏רַ‏ה נאבקו עם צוּקוֹ ואָ‏זּ‏ולַ‏ה בקטקומבות הקריסטל, זה היה סופו של הדבר התערבותו של דאי לי שנצחה את תקוותיהם של נצחון והעניק אָ‏זּ‏ולַ‏ה הזמן שהיא צריכה לפסול אנג. [4] עם חזרתה לאש אומה, נחשף כי דאה לי היו מסודר על פי אָ‏זּ‏ולַ‏ה להרוס חלק מהקיר החיצוני של אבא סינג סה, וסלל את הדרך לפלישת אומת אש של העיר כולה. [8]

לאחר בה סינג סה הושם תחת שליטת אומת אש איתנה, הנסיכה אָ‏זּ‏ולַ‏ה קדם דאה לי סוכן Joo די לתפקיד "מנהל בירוקרטי עליון" של העיר, בהמשך חיזוק הסמכות הבלתי המעורערת של דאי לי בעיר נפלה. [9]

אמונים לנסיכת אָ‏זּ‏ולַ‏ה עריכה

סוכני לי דאה נלחמים אנג להגן על הנסיכה אָ‏זּ‏ולַ‏ה .

אחרי שהיא חזרה לאומת האש, אָ‏זּ‏ולַ‏ה שמר ככל הנראה על הפקודה מעל דאה לי. במהלך הפלישה לאומת האש, כשהיא הותקפה על ידי סוֹק‏ה, טוף, ואנג בונקר הסודי של האש ', אלא להיות חסר אונים לכופף עקב הליקוי, היא נעזרה בסוכנים דאו לי, אמרה כי כאשר עזבו בה לשינג סה היא "הביאה כמה מזכרות הביתה". סוכנים אלה הובסו לבסוף על ידי הכנופיה, אך לא לפני שבזבז חלק ניכר מזמנם. [10]

עם הגעתו של שביט סוזין, אָ‏זּ‏ולַ‏ה החליט לגרש דאה לי על הטעות השולית של לקיחת חמש דקות להופיע בפניה, וקבע כי בזמן שרוצח היה יכול להרוג אותה בקלות ו" הייתה בדרך השחיינים ". אז היא רמזה שהם יכולים לבגוד בה, כדי שמנהיג הקבוצה ענה שהם לעולם לא יבגדו בי הנסיכה. אָ‏זּ‏ולַ‏ה התעלם מכך, באומרו שהם כנראה ספרו לונג פנג את אותו הדבר לפני בוגד בו. אז היא גרשה אותם. בשלב זה, אָ‏זּ‏ולַ‏ה ירד אל טירוף וכבר אינם נותן לאחרים לאחר בגידתו של טאי לי ומיי. [11]

שיטות, ציוד ויכולות עריכה

כפפת הרוק של דאי לי בשימוש.

דאה לי היו כשפי אדמה אמן מיומן, שאף עבר בכשרונות אלה של משמרות כשף אדמה של הארמון המלכותי. [2] הם לבשו כפפות ונעליים, הן עשויים מחומרי אדמה, כדי earthbend בדרכים. הנעליים שלהם גם נתנו להם את היכולת כדי להחליק על הקרקע, גברת מהירותם. הם היו כשפי אדמה האדיר, כפי שמוצג על ידי שני סוכנים ששמרו אָ‏זּ‏ולַ‏ה במהלך הפלישה והכיבוש של מועצת חמש, מובילה להפיכה המוצלחת שלהם. [4] [10] [5]

דאה לי היו מיומנים בשימוש בנעלי האבן שלהם להיצמד למשטחי סלע תלולים, כגון קירות או תקרות. השליטה בטכניקת קיר זה כבר חלק מההכשרה שלהם מאז הקמתם ולכן הייתה אחד מכישוריהם השתמשו ביותר. הם נשאו "נשק" מחייב הנקרא "מודדי שרשרות בתוך גלימותיהם, שהם זרקו משרווליהם כדי להפיל בפח ולהחזיק אסירים, במיוחד כשפי אדמה אחר על מנת לעכבם כיפוף. [4] הם הופיעו להשתמש בהיפנוזה כדי לשכנע את המורדים ואת -רצועות, כגון סילוני, שלא הייתה מלחמה בין כותל בה סינג סה. רוב האזרחים של בה סינג סה נראה לפחד מהם ולא רציתי שום קשר איתם, בידיעה שהבעיה היחידה יכולה לנבוע מלהתערב בכל ענייניהם. [1]

דאה לי נראה שיוכשר לעבודה בזוגות, אשר יעניק להם כוח ועצמה גדולים יותר מאשר סוכן יחיד. הקבצת 2 ניתן לראות כאשר הם תקפו טוף באגם אוגאי, כשהם רגלו אחרי סמל צוות כפי שהם יצאו מביתם, [6] כאשר הם מוגנים אָ‏זּ‏ולַ‏ה מההתקפה של צוּקוֹ לפני מאסרו הקצר, [4] וכשהם מוגנים אָ‏זּ‏ולַ‏ה שוב במהלך היום של שמש השחורה שעזר סמל צוות הדוכן שלה. [10]

טריווית עריכה

■ סיפורים ושירים בסין העתיקה מתייחסים לפוליסות סודיות שמתיימרות לשמור על הקיסר אבל, בסופו של דבר, בגד בו והצטרף לאויב.
תלבושות ■ דאה של לי נראה שמודל לאחר את סוכני הממשלה, או מנדרינות, של שושלת סין, שהחליפה בגדי ממשלה הסיניים מסורתיים עם זה של הקבוצה האתנית השלטת מנצ'ו. הם לובשים גלימת בית משפט עם מנדרינית כיכר (תג דרגה) רקומה עם סמל ממלכת כדור הארץ, וכובע החורף השחור של פקיד.
■ שמו של דאי לי (戴笠), כמו משפטים סיניים רבים, יש שתי משמעויות בסינית. הראשון הוא מילולי. דאי (戴) הפירוש ללבוש (כובע). לי (笠) הוא כובע גשם הצורה החרוטה שחקלאים ודייגים ללבוש בסין, שנראים דומה לכובעים שחבש דאה לי בתכנית. עם זאת, אותם הדמויות הן גם השם של אדם, והוא היה מדאי היו לי בשם. אלוף דאה לי היה בכיר סיני ממשלה במחצית הראשונה של המאה ה -20, ואחד האנשים המפחידים ביותר בסין. הוא היה ידוע לשמצת המנהיג של המשטרה החשאית של צ'יאנג קאי השק ואגודת החולצה הצבאית הפשיסטית הכחולה. מספר הסוכנים בארגון שלו אמר שהוא היה מעל 50,000 בנקודה אחת, והמשימות שלהם כוללות מעקב, חטיפה, חשש, ורצח. זה היה בגלל "המורשת" של דיכויו כי היוצרים בחרו לקרוא למשטרה החשאית של Ba סינג Se אחריו. [12]
■ דאה לי יכולים היה מבוסס על כוחות שונים "המשטרה חשאיות" ביצירות אחרות של ספרות, כגון משטרת מחשבות מ -1984 או את Fingermen מV עבור Vendetta. הם יכולים גם להיות מבוססים על משטרה חשאית שאינן בדיונית כגון כגון גסטפו הגרמני, השטאזי של מזרח גרמניה, או הסובייטי הקג"ב. הם גם עשויים להיות מבוססים על Jingyi הווים, שהיו קיסרית המשטרה הצבאית הסודית של שושלת מינג שהיה מיועד לשרת את הקיסר בלבד; Jingyi ווי חקירות שנערכו, טפלו במודיעין צבאי.
■ דאה לי גם להיראות מאוד דומה למשמר הפרטוריאני של רומא העתיקה, שלכאורה מוגנת הקיסר, אבל במקרה אחד או יותר בשליטתו, ואפילו רצח הקיסר קליגולה המטורפת. הם גם נראים קצת שווים את היניצ'רים העות'מאנים, צבא עבדים מורכבים בעיקר של ילדים נוצרים חטופים ומגויסים, שהיו לכאורה תחת פיקודו האישי של הסולטן, אבל לעתים קרובות יותר מאשר לא בכיפה גדולה בענייני מלוכה ופוליטיים, במידה כי הם יכולים להכתיר סולטני הבובות שלהם.
■ הסוכן דאה לי שאמן דס Joo [6] נבחר למשימה בגלל החיוך המסנוור שלו, שהוא המודל לחיוך התמידי של כל Joo די. [5]
■ לדברי יוצרי תכנית, משטרת כשפות המתכת  של רפובליקת העיר באגדה של קורה בהשראה חלקית של דאי לי. [13] יתר על כן, השיטות ששמשו את דמיון דוב המשטרה לאלה המשמשים לי דאי.

הפניות עריכה

1. ↑ 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 "עיר חומות והסודות". טים הדריק (סופר) ולורן MacMullan (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 22 ספטמבר 2006. לא. 14, ספר שנייה: כדור הארץ

2 ↑ 2.0 2.1 2.2 לברוח מעולם הרוח:. סמל Kyoshi מחובר קומיקס

3. ↑ "גורה". מייקל דנטה DiMartino, בריאן Konietzko (סופרים) וג'אנקרלו ולפה (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 1 דצמבר 2006. לא. 19, ספר שנייה: כדור הארץ

4. ↑ 4.0 4.1 4.2 4.3 4.4 "צומת הדרכים של גורל". אהרון Ehasz (סופר) ומיכאל דנטה DiMartino (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 1 דצמבר 2006. לא. 20, ספר שנייה: כדור הארץ
5 ↑ 5.0 5.1 5.2 מסמל גדול:. האתר הרשמי של כשף האוויר האחרון, במקור על Nick.com (קישור). כבר לא מעודכן.
6. ↑ ​​6.0 6.1 6.2 6.3 "האגם אוגאי". טים הדריק (סופר) ולורן MacMullan (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 6 נובמבר 2006. לא. 17, ספר שנייה: כדור הארץ
7. ↑ "אדמת המלך". ג'ון O'Bryan (סופר) ואיתן Spaulding (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 17 נובמבר, 2006. לא. 18, ספר שנייה: כדור הארץ
8. ↑ "ההתעוררות". אהרון Ehasz (סופר) וג'אנקרלו ולפה (דירקטור). אווטר: כשף האוויר האחרון. ערוץ ניקלודיאון. 21 ספטמבר 2007. לא. 1, ספר שלישי: אש
9. ↑ ניק המגזין מציג, "חוזר הביתה".

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית