Fandom

אווטאר Wiki

יאקון

248דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

יאקון

מידע ביוגראפי

אזרחות

רפובליקה המאוחדת; שבט מים הצפוניים

אתניות

שבט מים

תיאור פיזי

מין

זכר

צבע שיער

גריי (לשעבר חום)

צבע עור

אור

מידע אישי

בעלות הברית

אשתו, נואטאק (לשעבר), טארלוק , עורך דינו (לשעבר)

אויבים

נואטאק, אווטר אנג, קטרה , סוקה, טוף ביפונג,כשפות המתכת משטרה, ארצות רפובליקת המועצה, עוד ...

נשק של בחירה

מים (לשעבר)

לחימה בסגנון (ים)

כשפות דם (לשעבר)

מידע כרונולוגי ופוליטי

מקצוע

פלילי (לשעבר) כשפות דם מדריך

עמדה פשע אדון (לשעבר) כשפות מים אדון (לשעבר) אזרח ממעמד העליון ארצות רפובליקה (לשעבר) ארצות רפובליקת אסיר (לשעבר) נמלט ארצות רפובליקה אזרח שבט מים צפוני

הופעה ראשונה

"הקול בלילה" (חזון)

הופעתו האחרונה

"שלדים בארון" (פלאשבק בלבד)

השמיע

קלנסי בראון

יאקון היה אדון פשע חזק שאיים על רפובליקת העיר במשך שנים רבות עם יכולות כשפות דם לפני שהם הוסרו באופן קבוע על ידי אווטאר אנג. הוא היה אביו של אמון וטארלוק.

היסטוריה עריכה

פשעים ברפובליקת העיר עריכה

לפני שהפך מוח פלילי, יאקון מצא דרך ל כשפות דם בלי ירח מלא או אפילו בתנועות יד. יאקון משמש כשפות דם להתפתח ולהפוך לראש אימפריית פשע בעיר הרפובליקה והייתה היסטוריה של מעצרים, למרות שתמיד זוכה מכל האשמה. ב128 ASC, יאקון הואשם בכשפות דם לאחר העדות של מספר עדים. טוֹ‏ף ביפונגהראשי, מלווה בכמה קציני כשפות המתכת ואנג האישי, עצרו אותו בזמן שהוא היה עסוק באכילה במטבח של קואנג. הפלילי בגאווה טען שהוא היה מכה את חיוב זה שוב כפי שעשה עם קודמיו. יאקון לאחר מכן נלקח לבית העירייה להישפט לפני רפובליקת המועצה המאוחדת, שבו הוא היה מוגן על ידי עורך דין שעתר לחוסר האפשרות לכשפות דם בלי ירח מלא. כעדים טענו, יאקון בצע את המעשה "בכל זמן אחר מלבד בירח מלא", מה שהופך את הפשע לכאורה בלתי אפשרי לביצוע. לפני הכרזת פסק הדין הסופי של המועצה, חבר המועצה סוֹק‏ה אמור הראיות היו מספיק כדי לשכנע את המועצה שיאקון היה "נדר ייחודי" והשתמש ביכולת שלו לבצע את הפשעים שהוא הואשם. מסיבה זו, בכשפות דם נחשב אשם ונידונה למאסר העולם.

יאקון  יש כיפופו נלקח על ידי אָ‏נג .

עם זאת, יאקון קם בחיוך, והגיב בכשפות דם סוֹק‏ה וחברי המועצה האחרים. טוף ניסה לעצור יאקון עם כבל מתכת, אבל הוא השתלט עליה במהירות. בקרוב, כולם בחדר נפלו קורבן לכשפות דם . לאחר מכן, הוא השתמש באמנות האסורה לכפות טוף כדי לפתוח את האזיקים שלו. בין קורבנותיו היה הסמל אנג, שהיה חסר הכרה ולכן אינו יכול לעצור את הפושע נמלט. עם זאת, אנג ואז נכנס למדינה והסמל רדף יאקון , הורס את העגלה את מנוסתו. אנג המפתיע שבצצים מתוך ההריסות, כשף דם השתמש בטכניקה שלו שוב בניסיון להרוג אותו, אך ניסיונו סוכל כאשר אנג נכנס למדינת הסמל שוב, שובר את אחיזתו של פושע כשפות דם ולוכד אותו בתוך קליפת כדור הארץ. יאקון שניתנו היה מסוגל לנקוט פעולת תגמול כפי שאנג להסירו כיפוף. [2]

לאחר רפובליקת העיר עריכה

יאקון  לאחר הניתוח.

מתישהו אחרי המשפט שלו, עם העזרה של חבורתו, יאקון נמלט כלא, עבר ניתוח לשינוי מראה פן שלו, ועזב את עיר רפובליקה. הוא פנה לשבט המים הצפוניים ופגש אישה, שאותה מאוחר יותר להתחתן. סופו של דבר, אשתו ילדה את נואטאק, שהפך מאוחר יותר למנהיג Equalist האמון, וטארלוק , שלוש שנים מאוחר יותר. טארלוק ונואטאק מהר מאוד גילו שהם ברשותו יכולות כשפות מים . יאקון גרם להם להתאמן כשפות מים כל לילה, וסופו של דבר גילה לבניו שהוא היה פעם בוס הפשע הידוע לשמצה ביותר של רפובליקת העיר ושכיפופו "גנב" ממנו על ידי הסמל אנג. לאחר מכן הוא הסביר לבניו שחובתם לנקום בו ביום אחד להרוג אווטר.

יאקון  יבגוד בנו דרך כשפות דם.

בליל הירח המלא, יאקון הוכשר בניו באמנות כשפות דם, מתחיל האימון שלהם על בעלי חיים כגון עזי שוורים. יאקון סופו של דבר הצליח ללמד את בניו כיצד לכשף בלי ירח מלא, הוא התרשם במיוחד עם הכשרון של נואטאק. זמן מה לאחר מכן, הוא נאלץ נואטאק וטארלוק לכשף אחד את השני. כשהגיע זמן לטארלוק לכשף נואטאק, טארלוק סרב, וגורם יאקון להיות זועם, קורא לו חלש, ולעשות מראש מאיים כלפי טארלוק. נואטאק לכשף המהירות יאקון האב והסביר לו שהוא היה זה שהיה חלש, כי הסמל חטף אותו מידיו הכיפוף. יאקון ההמום והזועם נזף בנו לשימוש כשפות דם נגדו. הוא הזכיר במהירות נואטאק כי הוא מאמין שבניו היו אמור להיות מוציאי פועל של תכנית הנקמה שלו, אבל נואטאק סרב לקבל את זה והשליך יאקון לשלג. נואטאק אז ברח, מה שגרם יאקון וטארלוק לחפש אותו במשך ימים. הם מעולם לא מצאו אותו והגיעו למסקנה שהוא כנראה נספה בקרח. לאחר מכן, יאקון ויתר על חילוץ הנקמה שלו נגד הסמל ומת כעבור כמה שנים. [3]

אישית עריכה

יאקון היה איש מושח וחסרת רחמים, כפי שהוכיח במהלך משפטו בגין ביצוע פשעים וזוועות שונים עם כשפות דם. לאחר שנמצא אשם, הוא לא בזבז זמן בשימוש ביכולת שלו על ידי כשפות דם כל נוכחים, כולל אנג, סוקה, טוף, וגם עורך הדין שלו, והופך את כולם מודעים, לפני שברח. [2]

יאקון  מתחיל חייו החדשים בשבט המים הצפוניים.

לאחר שנמלט כלא והרפובליקה סיטי, יאקון החל בחיים חדשים בשבט המים הצפוני, שם הוא נישא לאישה מקומית והוליד שני בנים. בתחילה, נראה הייתה שיאקון מצא אושר חדש עם משפחתו. עם זאת, על פי הבין כי ילדיו היו כשפי מים , הוא החל לאמן אותם באמנות כשפות דם, בתקווה שהם יהיו לבסוף מיומנים מספיק כדי לנקום בו על ידי הריגת הסמל האישי. במהלך הכשרתו של בנו, יאקון אלץ את בני לכשף חיות וסופו של דבר זה לזה, בניגוד לרצונו של טארלוק . כל זמן אמר לי יאקון טארלוק שהוא חלש ושהוא צריך "להקשיח". בשלב מסוים, נואטאק קם לאח ונהל שיחה עם אביהם, שהכעיסה אותו. [3] לאחר נואטאק ברח, אישיותו של יאקון השתנתה באופן דרמטי. הוא עצר טארלוק אימונים וכבר לא התמקד מקבל נקמה על הסמל האישי. הוא נפטר כמה שנים מאוחר יותר. [3]

יכולות עריכה

גם מאופק, יאקון מאמץ כשפות דם המפכדת טוף ביפונג.

יאקון היה אדון כשפות מים חזק שמסוגלים להשתמש בטכניקה הנדירה של כשפות דם לרמה חסרת תקדים. תוכל לכופף את הנוזלים בתוך יצור חי, הוא יכול לתפעל את היעד כמו puppetmaster; לפגוע בם על ידי סיבוב חלקי גוף שונים בכאב, לרחף ולהשליך מטרותיו בסביבה, ואפילו לדפוק אותם ללא הכרה. feets אלה עשה אפילו יותר מרשימים ביכולתו לעשות זאת בכל פעם שמתחשק לו ובלי הווה ירח מלא. יאקון גם בעלי הצורה הנדירה של כיפוף נפשי, שמאפשרת לו לבצע אותו ברמה הגבוהה עם דגש כיפוף פשוט ותו לא. לעומת בנו טרלוק , שרש את יכולת כשפות דם, יאקון מוצג פקודה גדולה ביכולתו, כפי שהוא היה מסוגל לכשף עשרות אנשים שנכחו במשפטו עד לאובדן הכרה, ובעיקר, כל מאמץ מנטלי המינימאלי תוך ההפעלה, בעוד שלעתים קרובות טרלוק משמש מחוות ישירות לתפעל את קורבנותיו. למרות העצמה שאין להכחישו במיומנות אל מחוץ לחוק, התעוזה של יאקון שותת הדם הוכיחה יעילה נגד אווטאר אנג במצב אווטאר. עם זאת, גם לאחר שאנג הוסר של יאקון הכיפוף, הפשע לשעבר אדנים היו עדיין מורה מסוגל מאוד, שלמד באופן אישי את שני הבנים שלו לשלוט כשפות מים ויעיל להשתמש כשפות דם בכל עת, גם מלמד נואטאק כיצד לבצע נפשי כיפוף ללא כל ידות על או עזר חזותי מיאקון .

מורשת עריכה

"האבא שלנו מציב אותנו על המסלול הזה, גורל גרם לנו מתנגשים." - טארלוק לנואטאק ב" סוף המשחק ".

הארבעים ושתיים שנים לאחר משפטו של יאקון , טארלוק העלה יאקון במהלך ישיבת מועצה, בתקווה שהוא יוכל לשכנע את המועצה להצביע ליצירת כוח המשימה שלו. בהמשך, הסמל קורה , דרך החזיונות המוצגים לה על ידי אנג, הבין שהיה בנו של טארלוק יאקון . במהלך משימה למצוא ולהתמודד עם אמון, קורה נתקל טארלוק פעם נוספת, שאמר לה שאמון היה אחיו, והודיע ​​לה על חוויות הבוגדניות אביהם להכניס אותם דרך כילדים. לאחר התבוסה וחשף האמון ידי קורה , הוא נמלט מהעיר עם טארלוק לצדו, בתקווה שהם יוכלו להתחיל מחדש במקום אחר. עם זאת טארלוק מלא בושה שהוא ואחיו נעשה עם אביהם שנועד להפוך אותם, במקום הרג את עצמו ואמון בפיצוץ הסירה שעליו הם ברחו, והשקיטו את מורשתו של יאקון לבסוף.

קרובי משפחה עריכה

הופעות עריכה

האגדה של קורה עריכה

]]

ספר ראשון: אוויר (气) עריכה

  • 104. "הקול בלילה" (חזון, אין קווים)
  • 106. "והזוכה היא ..." (חזון, אין קווים)
  • 108. "כשפגוש קיצוני" (חזון, אין קווים)
  • 109. "מן העבר" (חזון)
  • 111. "שלדים בארון" (פלאשבק)

טריווית עריכה

  • שמו של יאקון פירושו "האדום אורורה" בAhtna Athabascan השפה [4] נאמר על ידי קבוצת Athna של ילידי אלסקה. כאשר יאקון משמש כמטאפורה, זה יכול להיות "ספריי דם על השלג".
  • יאקון הוא האדם הראשון הידועים כדי להיות מסוגל לכשף ללא עזרה של ירח מלא, וגם כשף דם הזכר הראשון. שתי בניו, ונואטאק טרלוק , ירשו את היכולת הזאת. * הוא היה גם האדם הראשון הידועים כדי להיות מסוגל לכשף ללא צורך בשימוש בידיו.
  • חבר המועצה סוֹק‏ה השוואת יכולות כיפוף המיוחדות של יאקון לכושרו של האדם שרפה ללכשף עם דעתו, כמו גם היצירה של טוף של כשפות המתכת.
  • יאקון הוא האדם השני שהידוע שהייתה לו יכולות הכיפוף הוסרו על ידי הסמל אנג.
  • יאקון חלק קווי דמיון רב עם פנג לונג, כמו גם ניסה לשלוט בעיר, יאקון דרך האימפריה שלו הפושעת ופנג הארוך באמצעות שליטתו של דאי לי. שני המנהיגים הובסו על ידי אווטר אנג, ושניהם ניסו ולא הצליחו להשיג את מיקומם ולנקום. עם זאת, בעוד שלונג פנג היה אחראי ישירות לבה סינג סה ייפול לידות של אומת האש, יאקון לא היה, כפי שהיה במעשיו של טרלוק אשר הביאו לנפילת רפובליקת העיר לשיויונאים. שניהם השמיעו קלנסי בראון, שגם ספק את קולו של וסקו בסדרה המקורית.
  • יאקון היא הדמות הראשונה בסדרה כולה הסמל לעבור ניתוח פלסטי.
  • לפני הניתוח הפלסטי שלו, היה לי יאקון עור בהיר, בניגוד לרוב כשפי מים.
  • למרות שקרא לו אדון כשפות מים, יאקון היה לראות רק כשפות דם, מעולם לא ראה ביצוע כשפות מים הרגיל.

הפניות עריכה

1. ↑ "הקול בלילה". מייקל דנטה DiMartino, בריאן Konietzko (סופרים) וJoaquim דוס סנטוס, קי היון ריו (דירקטורים). האגדה של Korra. ערוץ ניקלודיאון. 28 אפריל 2012. מס '4, ספר אחד: אוויר

2. ↑ 2.0 2.1 2.2 "מן העבר". מייקל דנטה DiMartino, בריאן Konietzko (סופרים) וJoaquim דוס סנטוס, קי היון ריו (דירקטורים). האגדה של Korra. ערוץ ניקלודיאון. 9 יוני 2012. מס '9, ספר אחד: אוויר
3. ↑ 3.1 3.0 3.3 3.2 "שלדים בארון". מייקל דנטה DiMartino, בריאן Konietzko (סופרים) וJoaquim דוס סנטוס, קי היון ריו (דירקטורים). האגדה של Korra. ערוץ ניקלודיאון. 23 יוני 2012. מס '11, ספר ראשון: אוויר
. 4 ↑ משאבים: שם כלב בשפות ילידי אלסקה. מרכז שפה האם של אלסקה. מקור: ב -5 ביונים 2012.

ראה גם עריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית