Fandom

אווטאר Wiki

כשפות מים

248דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

300px-Waterbend_006.png
כשפות מים
מידע כללי
מקור

רוח הירח ורוח האוקיינוס

נלמד מ:

הירח

סגנון אלטרנטיבי
  • ריפוי

כשפות מים היא אחת מארבעת אומנויות הכשפות היכולת ההידרו קינטית לשלוט במים על צורותיו. המים הוא יסוד השינוי. הירח הוא מקור הכוח של כשפות המים וכשפי המים הראשונים למדו לכשף מהירח ע"י צפייה בגאות ושפל שנגרמו על ידי הירח. כשפי המים הם היחידים שלא למדו לכשף מיצור חי. סגנון הלחימה הוא ברובו זורם וחינני. כשפי מים מתמקדים בזרימת האנרגיה, הם נותנים להגנה להפוך להתקפה ומפנים את כוחות היריב כנגדו.

כשפי מים ידועים: עריכה

מקור עריכה

W1.jpg

לוחמי שבט המים

אנשי שבט המים למדו לכשף את המים ע"י צפייה בירח וכיצד הוא גורם לגאות ושפל, לאחר מכן למדו כיצד לחקות את הטכניקה בעצמם. לפי הפרק "מגילת כשפות המים" המילה כשפות מים נכתבת בסינית כ神聖的能力,制止水 שיכולה להיות מתורגמת כ"היכולת השמיימית לעצור מים. סגנון לחימה כשפות מים מבוססת על אומנות הלחימה הסינית טאי צ'י צ'ואן(במיוחד סגנון היאנג) שמאפייניה הם תנועות איטיות ואלגנטיות המחקות את זרימת המים הזורמים. כוחה של כשפות המים היא ביכולות ההגנתיות שיותר משהן תומכות בסגנונות התקפה נפרדים, סגנון זה הופך את ההגנה להתקפה במקום להסיט אותה לגמרי. תמרוני כשפות המים מתמקדים בשליטה והפניית התקפותיו של היריב נגדו, במקום לפגוע ישירות ביריב. לפי איירו, מים הוא אלמנט השינוי.

יכולות כשפות המים וטכניקותעריכה

W2.jpg

אנג בטניקת זרם המים

W3.jpg

אנג מדגים את שוט המים

  • תמרון המים: כמעט כל צורות כשפות המים מערבים תזוזה ועיצוב המים לפי רצונו של הכשף. בעזרת מסה גדולה של מים, כשף מים יכול להזיז מים לכל מקום שירצה ואפילו להזיז אותם מתחת לפני הקרקע ואף להזיז את המים מהם, מה שמאפשר להם ללכת בתוך הים עצמו מבלי לשחות.
  • תמרון שלג: מהלך שיוצר שלג להתקפה, הגנה ומחסה. בהיותם בקטבים, כשפי המים מורגלים לחיות בשלג. השלג הוא המקור הראשון לכשפות המים. הם יכולים לדחוס את השלג ביחד במטרה לחתוך עצמים.
  • זרם מים: מהלך בו המים זזים סביב הגוף, מהלך יותר מתקדם מוצג ע"י אנג. מהלך זה הוא בסיסי ורוב כשפי המים מתחילים ממנו, על מנת "להרגיש" את המים ומאוד שימושי ויכול להיות מבוצע ע"י כשף מים בכל רמה.
  • שוט מים: מהלך של שוט מים, הצורה, הגודל והעובי משתנים ע"פ רצונו של הכשף.
  • סילון מים
  • גלים:יצירת מסה גדולה של מים מבלי להפריד אותה מהמקור שלה. כשפי מים יכולים ליצור גלים בכל גודל שבו ירצו ואף לכוון את כיוון הגל.
    W4.jpg

    מגן המים של קטרה

  • כדורי מים
  • קיר/מגן מים: מים יכולים לשמש
    W6 copy.jpg

    קטרה ואנג יוצרים מערבולת

    כמגן בצורות שונות וכדי להסיט התקפות וללכוד יריבים.
    W5.jpg

    האמה וציפורני הקרח

  • מסמר קרח
Kr.jpg

כשפות המים של אוואטר קורוק

*ציפורני קרח:הוצג ע"י האמה, כשהכשף שואב את המים סביבו סביב האצבעות ומקפיא את המים ואז הוא יכול לירות אותם.
  • חנית קרח
  • מגן קרח
  • דיסק קרח
  • קו קרח
  • נשימת קרח: כשכשף משתמש בנשיפתו כדי להקפיא עצם במהירות
  • סינון מים
    • כשפות דם-כשפות מים שהומצאה על ידי אמה המאפשרת לשלוט על מים בתוך יצורים חיים (רק בליל ירח מלא כשף רגיל יכול לעשות את זה רק בליל ירח מלא או אם הכשף בה ממשפחתו של יקון ואז הוא יכול לבצא את זה בכל זמן) ובכך להפוך אותם לבובות על חוטים,אמה גרמה לקטרה נגד רצונה לשלוט בכשפות הזאת, בסדרה האגדה של קורה כשפות זאת הוצאה מחוץ לחוק על ידי קטרה

== אתם יודעים לא ממזמן גיליתי אווטרית צעירה חדשה קוראים לה יובל ראיתי שקרה לה משהו היא שכבה על הרצפה ולא הבנתי ואז בא אלי גל של אש

==

כשפות מים מוגברת עריכה

כשפות המים חזקה יותר בלילה הודות לירח, ובזמן ירח מלא כוחותיהם מתעצמים אף יותר.

כשפות הופכית עריכה

כשפות מים היא הכשפות ההופכית ל כשפות אש. למרות הדמיון בצורך למשמעת עצמית, כשפות אש משתמשת בבעיטות ואגרופים חזקים ומהירים וכשפות המים משתמשת בתנועות איטיות ואלגנטיות. כשפי אש תוקפים ראשונים וכשפי המים מחכים ומפנים את התקפת היריב כנגדו. כמו כל אמנויות הכשפות, כשפות המים היא מאוזנת ואינה יותר עוצמתית או פחות עוצמתית משאר הכשפויות. הסדרה הדגימה בהזדמנויות רבות שהמיומנות של הכשף היא זו שמשיגה לו נצחונו. לעומת זאת, כשפי המים תלויים בכמות המים שברשותם. אוואטר רוקו, שהוא כשף אש, ראה בלימוד כשפות המים(האלמנט ההופכי שלו) אתגר קשה ומיוחד וקרא להתמחות בארבעת האלמנטים "עבודה מרירה" שזה גם שם הפרק שבו אנג התאמן על האלמנט ההופכי שלו, כשפות אדמה. אפילו במצבי קרב, רוקו העדיף כשפות אש, אדמה וואוויר מאשר כשפות מים, כמו שהוצג בפרק "האוואטר ושליט האש" כשרוקו לא השתמש בכשפות מים כדי לכבות את הלבה מהר הגעש למרות שהוקף ע"י מים. איירו יצר טכניקת כשפות אש המשתמשת בפילוסופיית כשפות מים כדי לנווט מחדש ברק. הוא לימד את זוקו כיצד להשתמש בטכניקה ושניהם השתמשו בהתאמה בניווט הברק מחדש נגד יריבים חזקים. לאחר מכן זוקו לימד את אנג שהשתמש גם הוא בטכניקה הזו.

נשקים:עריכה

עד כה, הפעמים היחידות שמישהו השתמש בנשק יחד עם כשפות מים, הייתה כשאוואטר קיושי השתמשה במניפות שלה כדי ליצור גל ב"יום האוואטר" ו"מלך האדמה" כשאנג השתמש בחפצים שלו כדי להקפיא את המים. סגנונות ישנם שלושה סגנונות בכשפות מים הידועים בעולם האוואטר. הסגנון הצפוני, הסגנון הדרומי וסגנון הביצות.

  • סגנון צפוני ודרומי

כשפי המים היו הראשונים לפתח טכניקות כשפות מים ,כשאנשי שבט המים הדרומי התיישבו בקוטב הדרומי, התפתח סגנון שונה במעט מהשבט הצפוני הסגנונות המסורתיים של כשפי הצפון והדרום מתמקדים בעיקר בתנועות חינניות וזורמות להתקפותיהם. סגנונות אלה מתשמשים בעיקר בשינוי מצב הצבירה של המים, מנוזל לקרח ושלג. באמצעות הטכניקה הזו הם בנו את הערים הגדולות. נראה שכשפי המים הצפוניים מבצעים מהלכים יותר הגנתיים ואסטרטגיים ואילו כשפי הדרום משתמשים במהלכים יותר אגרסיביים.

  • סגנון הלחימה הביצתי

סגנון הביצה הערפילית מבוצע ע"י אנשי הביצה הערפילית בממלכת האדמה. במקום תנועות חינניות וזורמות, הטכניקות שלהם נוקשות וישירות, כנראה מכיוון שזה משקף את סביבתם הביצתית.

ריפוי עריכה

לכשפי מים יש את היכולת לרפא פציעות ע"י ניתוב מחדש של האנרגיה(צ'י).

חולשות: עריכה

  • חוסר מקור מים: כמות מקור המים נותנת לכשף מים יש יתרון משמעותי או חסרון מעל כשפים אחרים. אוייבים יכולים להביס את כשף המים אם הם מרחיקים ממנו את נרתיק המים שלו או מכל מקור מים אחר.
  • מוגבלות: כשף המים תלוי בזרועותיו, כמו שכשף האדמה תלוי ברגליו שמקשרות אותו לאדמה.
  • ליקוי ירח: עוד חולשה בכשפות המים היא התלות בירח, שבליקוי יכולות כשפות המים מנוטרלות לחלוטין
  • מצב רגשי: כוחו של כשף המים בא מאנרגיית החיים הפנימית, צ'י, ולכן כוח כשף המים קשור למצב הרגשי בו הוא נמצא כרגע. כשפות מים של כשף מים שמזגו סוער תהיה לא צפוייה והרסנית.

סמל: עריכה

הסמל למים ולכשפות המים הוא עיגול ובו משורטטים גלים המייצגים את גלי האוקיינוס. סמל זה מציין גם כיצד רוחות הים והאוקיינוס עובדים ביחד.

Sym.jpg

סמל כשפות המים

רוחניות וכשפות מים עריכה

"האגדה אומרת שהירח היה כשף המים הראשון. אבותינו ראו כיצד הוא דוחף ומושך את הגאות ולמדו כיצד לעשות זאת בעצמם...כוחנו בא מרוח הירח, החיים שלנו באים מרוח האוקיינוס, הם עובדים ביחד כדי לשמור על איזון" –הנסיכה יואה כמו שהירח שולט בגאות, כשפי המים משתמשים בצ'י שלהם כדי לנתב ולכוון את האנרגיה שלהם לשני ג'ינג, שבתורם עובדים כדי לדחוף ולמשוך את המים שנשלטים ע"י הכשף. בגלל הירח, כוחו של הכשף חזק יותר בלילה ומועצם בליל ירח מלא ואף בגשם. יחסי ה"משיכה ודחיפה" מיוצגים ע"י היין והיאנג.

ראו גם: עריכה

אוביטו

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית