FANDOM

מלחמת השיוויונאים הייתה מלחמה שספיקה את העלילה של העונה הראשונה בסדרת האגדה של קורה, שהתנהלה בין שני צדדים הכשפים, ובראשם טנזין, לין בייפונג ואווטאר קורה, לבין הלא כשפים, שבראשם השיוויונאים ומנהיגם אמון. היו לא כשפים אצל הכשפים, ולהפך, לדוגמת אסאמי סאטו, ביתו של הירושי סאטו, שהיה שיוויונאי אבל אסאמי לא, ואפילו אמון עצמו, מתגלה לקראת סוף חייו ככשף מים ודם. היא התבצעה על רקע אימוני האווטאר קורה, הגזענות נגד לא כשפים. משחקי האולימפי כשף, רפאבליק סיטי, אי שיתוף פעולה וויכוחים קשים בין חברי מועצת העיר, יכולת משונה וחזקה של לקיחת כשפות בידי אמון ומה לא.

המלחמה עריכה

תחילתו של הארגון והכרזת המלחמה עריכה

אמון הכריז על הארגון שלו בסודיות, והיה חוטף כשפים מעולם הפשע ולוקח מהם את הכשפות. כאשר חטף את בולין, חברה של אווטאר קורה, האווטאר קורה מצילה אותו לפני שנלקחת ממנו כשפותו, ומספרת על הארגון לממשל העיר. בקרב נוסף, אמון וקורה אמורים להיפגש רק שניהם, אבל אמון מביא כוח צבאי וכמעט לכוח לה את הכשפות, אבל טוען שהוא שומר את חיסולה לסוף. לקורה, שנלחמת במשחקי האולימפי כשף, כמעט מתבטל משחק הגמר בעקבות איום של אמון על זירת המשחקים, אבל מפקדת המשטרה מגבה את המשחק, ובכל זאת, אמון לוקח את הכשפות מהמתחרים באווטאר ומכריז על מהפכה.

קרבות ביניים עריכה

בולין ואחיו מאקו, שהיו חבריה וחבריה לקבוצה של האווטאר, עוברים לביתו של איש העסקים העשיר בעיר, הירושי סאטו, שביתו, אסאמי ומקו הם בני זוג. אבל הירושי מתגלה כשיוויונאי, וגורם לקורה, מקו, בולין, אסאמי, לין בייפונג ומאסטר טנזין לברוח ממנו ומכוחותיו בעוד שקצינים בכירים במשטרה נחטפים לאמון ויכולתם נלקחת מהם.כל זאת על רקע ניסיונו של חבר המועצה טרלוק להעיף את מתפקידה כמפקדת המשטרה את לין בייפונג, וכעת, הוא הצליח, לאחר שנכשלה בתפקידה שוב, ואותה מחליף סאיקן, כנראה סגנה לשעבר.

טרלוק חוטף את האווטאר עריכה

אווטאר קורה וחבריה הופכים לצוות אווטאר ומבצעים מספר פעולות נגד הברחות של אסירים שיוויונאים, ומתחרים נגד כוחות מאומנים שטרלוק מפקד עליהם והם תחת חסות המשטרה, והוא עוצר את חברי האווטאר, חוטף אותה בעצמו באמצעות יכולת כשפות דם אסורה ומפליל בזה את השיוויונאים. בכלא קורה מתחברת לאנג ומגלה שטרלוק הוא בנו של המאפיונר המפורסם יאקון צוות אווטאר חוקר את העניין ומגלה את רמאותו, וקורה בורחת ממנו בעוד שאמון מנטרל את טרלוק לגמרי, כולל מכשפותו. קורה חוזרת לחבריה.

אמון משתלט על רפאבליק סיטי עריכה

כל חברי מועצת העיר מלבד טנזין נחטפים בידי השיוויונאים. טנזין מבקש מלין בייפונג לשמור על משפחתו כשיצא לדאוג לכוחות צבאיים חדשים. הוא וסאיקן מתקשרים עם אירו, גנרל הכוחות המאוחדת, כדי שיבוא לעזור להם. השיווינאים מרעילים את המקום. טנזין מוציא את כולם בעזרת כשפות אוויר. סאיקן והאחרים נחטפים ורק טנזין נשאר, אבל קורה מצילה אותו. בינתיים השיוויונאים תוקפים את מקדש האוויר, ובואפן מפיתע, גיבורי הקרב היחידים הם שלושת ילדיו בני ה-5, 8 ו-12 של טנזין שעושים את מה שלין הייתה צריכה לעשות. בינתיים, כבר נולד בנם האחרון של טנזין ופמה אשתו. אבל תקיפה נוספת וגדולה יותר מאלצת אותם להתפצל: לין, טנזין ומשפחתו בורחים וטנזין מבטיח שיחזור כשבני משפחתו יהיו בטוחים, וצוות אווטאר יורד למחתרת עד שאירו יגיע. לין מקריבה את עצמה למען המשפחה ואמון לוקח לה את הכשפות, אבל בכל זאת חוטף גם את טנזין

הקרב האחרון עריכה

קורה מחכה לגנרל אירו, נכדו של צוקו, שמפקד על צי שלם. הצי נופל אבל אירו ניצל על ידי קורה. הוא עוזר לבולין ואסאמי לעצור את הירושי מלהשמיד את הצי של המפקד בומי, אחיו של טנזן. בינתיים קורה ומקו מוצאים את טרלוק, שמספר להם שאמון הוא אחיו, ושהוא לוקח כשפות עם כשפות דם (בסדרה לא נאמר איך). קורה ומקו רוצים לחשוף את אמון בפני התומכים , אך הם לא מאמינים להם. אמון לוקח לקורה את הכשפות, אך היא מצליחה לעשות כשפות אוויר, ולהציל את מקו מגורל זה.

אחרי הקרב עריכה

השיוויונאים מתפרקים והלא כשפים משמיעים סוף סוף את קולם. אמון וטרלוק בורחים ביחד, אבל טרלוק מפוצץ הסירה בה ישבו הוא ואמון, והם מתים. קורה מקבלת את יכולת הכשפות חזרה מהרוח של אנג והיא ומקו הופכים לזוג. קורה מחזירה ללין את הכשפות. כעבור כמה חודשים מתבטלת מועצת העיר ונבחר נשיא לראשות הרפובליקה.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית