Fandom

אווטאר Wiki

קטרה

247דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

300px-Katara_312.png
卡塔拉
קטרה
מידע ביוגרפי
לאום
גיל
14
מידע פיזי
מין
נקבה
צבע שיער
חום
צבע עיניים
כחול
מידע אישי
בעלי ברית
אוייבים
</td></tr>
הופעה ראשונה

הילד בקרחון

</td></tr>
מדובבת ע"י
</td>

</tr>

קטרה היא כשפית מים, שכמו אחיה הגדול סוקה, נולדה וגדלה בשבט המים הדרומי ע"י סבתה, קאנה. קטרה היא כשפית המים האחרונה בשבט המים הדרומי וניהלה חיי שגרה של נערה עד שהיא גילתה כשף אוויר ששמו אנג. כשהיא גילתה שהוא לא אחר מאשר האוואטר הנעדר במשך 100 שנה, היא מתמלאת תקווה שהוא האחד שיסיים את המלחמה הארוכה, והיא ואחיה עוזבים את השבט כדי לעזור לו לעצור את ההרס שנגרם ע"י אומת האש. במשך מסעותיהם, כשפות המים של קטרה משתפרים במקביל ליכולותיו של אנג והיא נהפכת למורת כשפות המים שלו. כשאנג מגשים את יעודו ועוצר את המלחמה, קטרה והוא מתחילים בקשר רומנטי.

היסטוריה עריכה

רקעעריכה

ככשפית המים האחרונה בכל הקוטב הדרומי, קטרה בת ה-14 הייתה צריכה להתבגר במהירות. היא נערה חזקה ואמיצה שתמיד מביעה את דעתה. היא סבלה רבות במשך חייה אך עדיין יש לה תקווה. אמה, קיאה, נהרגה בהתקפת הפושטים הדרומים כשהיא הייתה בת 8, ואביה האקודה עזב כדי להילחם במלחמה כשהיא הייתה בת 12. היא גדלה בשבט המים הקטן עם אחיה הגדול סוקה וקאנה, סבתה. כשסוקה "שיחק בחיילים" , קטארה בישלה, ניקתה ועשתה כביסה. היא מאוד אימהית ומגוננת על סוקה למרות שהיא לא מודה בזה. גם כשדברים לא הלכו בקלות, היא לא איבדה תקווה שהדברים יהיו בסדר והאוואטר יחזור. באירועי "הפושטים הדרומיים" נחשף כי אומת האש תקפה את שבטה של קטרה כדי להרוג אותה, כשפית המים האחרונה. קאיה הקריבה את עצמה כדי להציל את חייה של קטרה ואמרה שהיא כשפית המים האחרונה ובשל כך נהרגה ע"י הפושטים.

ספר 1: מיםעריכה

מאמר ראשי: היסטוריה של קטרה(חורף)

ספר 2: אדמהעריכה

מאמר ראשי: היסטוריה של קטרה(אביב)

ספר 3: אשעריכה

מאמר ראשי: הסיטוריה של קטרה(קיץ)

לאחר מלחמת מאה שנת עריכה

תנואת שיקום הארמוניה עריכה

כחלק מתנועת שיקום ההרמוניה, קָ‏טַ‏רַ‏ה וחבריה החלו לנוע מתיישבי אומת אש חזרה לאומת האש, החלו במפעלים הקולוניאליים המאוחרים יותר. שנה לאחר מכן, כאשר אנג, קָ‏טַ‏רַ‏ה , וסוֹק‏ה היו לסייע בהעברת מושבת אומת אש בראשותו של ראש העיר נישי, צוות גילה שצוּקוֹ נסוג תמיכתו בתנועה, ולכן הם מייד נסעו ליו דאו, המושבה בי אש הלורד שהה. לאחר נחיתה, חיילים הורו אנג לעזוב.

ליאור נרקיסס נגילה נגילה

ברגע שיש, קָ‏טַ‏רַ‏ה ושאר צוות אווטאר נתקלו במחאה שכללה כמה מחברי לוחמי החופש ולמד שצוּקוֹ היה מונע מאנשים לצאת ולהיכנס אל יו דאו, ולכן היא ואנג טסה מעל הקירות של המושבה עם הדאון שלו כדי לענות אש יהוה. הם, לעומת זאת, בעימות עם חיילי אומת אש שמנעו מהם לדבר עם צוּקוֹ , ולכן הם היו צריכים להילחם בם. לאחר כמה אנג שומרים מובסים, קטרה זעם על שראה את השומרים שניסו להגדיר את החבר שלה באש ודפקתי אותם. צוּקוֹ פתאום תפס קטרה , מוכיחה לתקיפה "האנשים" שלו. אנג, כועס על הפעולה של צוּקוֹ , הזהיר אותו לתת לה ללכת, אבל אחרי שהוא התעקש שהיא הייתה ראשונה שהסכימה להפסיק לתקוף את עימו, אנג הופרד צוּקוֹ מקטרה עם כשפות אוויר , שגרם לו להגיב, וגורם מכופף האוויר לחסום את ההתקפה ולהיכנס למדינת הסמל האישי. אבל קטרה , אומר לו שהוא לא יהיה מסוגל לשלוט בעצמו במצב רגשי שהשתנה, הצליח להרגיע אותו. אש יהוה הסכים לדבר ונתן לזוג סיור ביו דאו והראה איך משתלב בכבדות על חייהם של האזרחים היו במושבה. בזה, קטרה הציע פגישה עם מלך כדור הארץ בעניין הזה כדי שהסמל ואש יהוה ושניהם הסכימו. לאחר שעזב את יו דאו, Smellerbee אמר שאנג לו שלושה ימים לפשרה לפני שלוחמי החופש לפעול. על אפה, אנג הודה קטרה שלא לתת לו להרוג את צוּקוֹ אילו במדינה המנותקת. הקבוצה המשיכה לתואר ראשון בה סינג סה על מנת ליידע את כדור ארץ המלך קואיי על המצב של המושבה כטוף הסביר לקָ‏טַ‏רַ‏ה מה סוקה נועד עם "oogies '. כקטרה הגיע בה סינג סה עם אנג, הם פגשו שתי בנות, שטענו שהם חברי מועדון המעריצים הרשמי של אווטאר אנג, הרבה התרגשות של מכופף האוויר אבל האדישות של קטרה . אחרי שלמדתי שהם מחפשים מקום לינה, הבנות הציעו מועדון שלהם באופן מיידי. הם בילו את הלילה ולמחרת בבוקר יש כאנג ארח את הבנות, לרוגזה של קטרה והקנאה נראית לעין כשהיא נותרת מחוץ למסיבה. אז היא הזכירה אנג שהם היו צריכים להיפגש עם מלך כדור הארץ, ולבסוף מקבלים אותו לעזוב את המועדון. לאחר שעזב, הודה קטרה אנג על שאפשר לו לבלות זמן עם הבנות, כמו שהרגיש כאילו הוא היה בבית שוב, אבל היא, מרגיש אשמה בגלל גישתה, הגיב שהיא לא ראויה לכך. קטַ‏רַ‏ה אנג ומנסים לשכנע קואיי לארגן פגישה עם צוּקוֹ. כאשר אנג וקטר ​​נסעו לממלכת האדמה הארמון המלכותי ופגש קואיי, הם תקשרו את החדשות אותו. בהחלטתו הסופית של המלך שולח חיילים לתקוף יו דאו לפתור את הסכסוך, בני הזוג הראו ההפתעה וחוסר ההסכמה שלהם, לעומת זאת, הם לא היו מסוגלים לשנות את דעתו של הריבון. משהבין כי שליחה בצבא יהיו לראות כהכרזת המלחמה, אנג וקטר ​​מיהר לחזור לכיוון יו דאו, בניסיון לשכנע כמה שיותר ממתיישבי אומת האש יש לפנות. בשובם ביו דאו, אנג ניסה לפנות את העיר, למרות שהם נתקלו בהתנגדות חריפה משני כשפי אש ואדמה . לאחר שהדופו את האתוקפות שלהם, בני הזוג הבחינו , קורי, וסניף יו דאו של מועדון המעריצים הרשמי של אנג, למורת רוחו של קטרה. עם זאת, היא יצאה להגנתו של מועדון המעריצים כאשר אנג כעס עליהם לספורט הלבוש נוודי אוויר, בוחרים שזה היה כנראה טעות. כאשר אנג כועס הסתער משם, היא עקבה אחריו על הגג, וניחמה אותו כשהוא בטא דעות הסותרות על הבטחתו לזוקו, וההפרדה מארבע המדינות. הצעתי לו את דעתה, היא הזכירה לו את המילים והגורים Pathik הוו סיפר לו מראש: הפרדה היא אשליה, כך גם ההפרדה מארבע המדינות, שהם בעצם כולם אותו הדבר. חזונו שלו של אנג וקטר ​​futureקטרה שלה ובעתידו של אנג יחד.

מאוחר יותר, כאשר אנג נכנס למצב אווטאר כדי למלא את ההבטחה שלו, קטרה הרגיעה אותו, והסבירה שכשהיא ראתה את משפחתה של קורי, היא ראתה את העתיד שלהם, טיול ספקותיה על מה שיקרה להם כזוג, אם ארבע המדינות יישארו נפרד. שיתוף נשיקה, היא שכנעה אותו למצוא מקום שקט כדי לחשוב על זה לפני שקופץ לכל פעולה המבוססת על מסקנות חפוזות.

כאשר הקרב פרש, קטר משמשת כשפות מים להתעמת עם המלך קואיי, וסופו של דבר לקח אותו לעיר כדי להראות לו את חייו ישתנו אם הוא יתמיד במלחמה שלו.

קטרה מחייחת מאוחר יותר עדים אנג והודיע ​​שהוא ילמד את מועדון המעריצים רשמי של אווטאר הדרכים של אנשיו, וכינה אותם את עוזרי האוויר הראשונים.

כאשר אנג וקָ‏טַ‏רַ‏ה הלכו להארמון המלכותי של ממלכת האדמה ופגשו את קואיי, הם תקשרו לו את החדשות. בהחלטתו הסופית של המלך שולח חיילים לתקוף יו דאו לפתור את הסכסוך, הזוג הגיב בהפתעה ואי הסכים, עם זאת, הם לא היו מסוגלים לשנות את דעתו של הריבון. משהבין כי שליחה בצבא שזה ייראו כהכרזת המלחמה, ואנג קָ‏טַ‏רַ‏ה מהרו לעבר יו דאה בניסיון לשכנע כמה שיותר ממתיישבי אומת האש יש לפנותם. במהלך וניסיונותיה של אנג להביא שלום לעולם המוטרד, הם נכנסו לסכסוך.

החיפוש החר אוּרסה עריכה

זמן מה לאחר קרב על יו דאו, קטר השתתפה בפגישה יחד עם חבריה וכמה פקידי ממשל בביתו של מושל יו דאו כדי לדון בעתידה של העיר. היא הקשיבה בקשב רב להרצאה שנתן פרופסור ממלכת אדמה על פילוסופיות ממלכת אדמה עתיקות לגבי ארבע המדינות, למרות שהתעצבנה ולאחר מכן היסה את האח ואת החבר שלה כשניים המשיכו לדבר ביניהם. אנג התנצל במהירות, אבל כאשר סוֹק‏ה ציין כי הוא לא הופתע שהיא, "האחות משעממת" שלו, הייתה מעוניינת בהרצאה "משעממת" של פרופסור, היא מייד waterbent מים מהכוס שלה אל פניו, והפיכתו כדור שלג אוויר. היא חזרה על הפעולה כמה רגעים מאוחר יותר, לאחר עלבון דומה על ידי אחיה.

שבוע לאחר מכן, נסעה לקטר אש אומת הארמון המלכותי יחד עם אנג וסוֹק‏ה על חקירתו של זוקו. עם ההגעה, הם להפליא הופתעו כשגילו אִיירוֹ גם שם. זוקו הסביר כי אִיירוֹ היה שם כדי לפעול כאדון אש ביניים בזמן שהוא לא יהיה פה, מחפש דובה, מסע שבו הוא הזמין את סמל קבוצה להתלוות אליו. האווירה הידידותית השתנתה במהירות, עם זאת, כאשר אזולה הגיח מאחורי זוקו, וקטר ​​מייד תקפה את הנסיכה עם קוצים קרח, שבו היא להימנע בקלות. זוקו הסביר את המצב ואחרי כמה מילים, סמל קבוצה קבל את העובדה שאזולה הייתה באה איתם בחיפוש אחר הדובה.

[[קובץ: זוקו, קטר, והתקפת Azula.png אנג | אגודל | עזב | 200px | השמנת קטר [[אזולה] של] יד בקרח עימה כשפות מים כדי להגן על סוֹק‏ה].]

למחרת, כאפה אנג התכונן לנסיעה לכיוון Hira'a, טיפול במזוודות של אזולה, קטר הביעה חששות שעדיין הקיימים על הנוכחות של הנסיכה בטיול, למרות שהיא לקחה את הביטחון בידיעה שאם אזולה לא לנסות משהו, לא יהיו ארבעה מהם לקחת אותה. כאשר אזולה לאחר מכן תיזזה סוֹק‏ה עם הברקים שלה, קטר הייתה מהירה כדי ללכוד את ידו של הנסיכה בקרח עימה כשפות מים כדי למנוע כל פעולה נוספת. כמתח שכך, היא שחררה אותה, משיכת המים לתוך הנרתיק שלה, למרות שהזהירה את אזולה לא לגעת באחיה שוב, אם כי להשפעה מועטת.

כמו שהם יצאו לדרך במסעם, קטר רכבה על הראש של אפה, שישבה ליד אנג. כאשר סוֹק‏ה הגיב איך ההרפתקה הרגישה כמו "בימים ההם", קטר ואנג נישק, לאחר שאנג אמר כי זה היה יותר טוב מימים ההם, שכן הוא יכול עכשיו לנשק אותה בכל פעם. מצב הרוח נשברה, לעומת זאת, כאשר אזולה הייתה עוד אחד מהאפיזודה פסיכוטית האגרסיבית שלה, ואחרי מה שהופך את אנג ביטוי מזוויע, הנגרם על ידי הנוכחות של זאב רוח, אם כי אף אחד לא יכול לראות את היצור. סוֹק‏ה לעג האישי, למורת רוחם של קטר, שביקש ממנו לעצור במצבו של אנג היה רציני, אם כי כשהוא לא מרפה, היא הסתיימה בלעג שלו עם כדור שלג אחר על הפנים. התעלולים השובבים שלהם הפכו פתאום לרציניים כאשר אזולה צללה מעל אפה והעלו באש של אנג הדאון, שעט במורד כדי להציל אותה ומצנחתי אל מותה, לאחר מכן שולח אותו מתרסק על הקרקע. לאחר שנחת, וקטר ​​סוֹק‏ה קפצו במהירות לנוטים כשף אוויר שהופל, בעוד זוקו הלך אחרי אחותו.

קטר, סוֹק‏ה, ואנג הדביקה את שני כשפי אש בנהר סמוך, ממש כאשר הם עומדים להילחם זה בזה. קטר לחתוך את הקרב הקצר על ידי encasing אזולה בקרח, לשתק אותה לחלוטין. כזוקו דיברתי עם החבר 'ה אחר, קטר חצתה את הנהר לצעוק על אזולה שהיא לא מעריכה את פעולותיה נגד אנג. ההפרכה המעליבה של אזולה נקטעה, לעומת זאת, כפי שזאב הרוח שראה קודם לכן אנג איש הגיע ותקף אותם. קטר וזוקו שמו לב שהדפוס על החזה של הרוח היה זהה אנג הפרצוף המבעית היה עושה, מה שגרם לסמל הצעיר ינסה להגיע להבנה עם יצור. כאשר ניסיונותיו נכשלו כזאב התפרץ עליו, קטר, יחד עם זוקו וסוֹק‏ה, השיק התקפה נוספת על זה, למרות שחניתותיה קרח התנפצו ללא השפעה כנגד הצד של הרוח. לאחר ערבוביה קצרה עם אפה, את הרוח הקיאה נחיל של צרעה עש ים שתקף את הקבוצה כולה, מה שהופך את זה קשה לי קטר לנשום. הם סופו של דבר ניצלו כאשר אזולה ירתה ברק הרחק מכולם, מושכת את העש ורוח הזאב עם זה.

באותו הלילה, קטרה הסכימה עם אנג וזוקו לכל אחד בתורו צופה שנת אזולה. ממתין לתורו, היא ניסתה לישון קצת ליד אפה

מאוחרת יותר בחיים עריכה

קָ‏טַ‏רַ‏ה, 70 שנים לאחר סיומה של מלחמת מאה השנה.

מתישהו אחרי תנועת שיקום ההרמוניה, קָ‏טַ‏רַ‏ה התחתנה עם אנג והולידה שלושה ילדים;. קיה, כשפות מים , בומי, שאינו כשף, וטנזין, שהיה מכופף אוויר כמו אביו קָ‏טַ‏רַ‏ה המשיכה לפתח את כישוריה ב כשפות מים , סופו של דבר הפוחה למומחית מובילה בסגנונות השונים וטכניקות ומיומנויות מתאימות, כמו גם כיוון שנחשבת כאדון והמרפא הגדולה ביותר בעולם. מתישהו לפני 128 ASC, קָ‏טַ‏רַ‏ה הוציה מחוץ לחוק את אמנות כשפות דם ברפובליקה המאוחדת. באמצעות טנזין, שהתחתן בסוף עם פמה, היא הפכה סבתו מצד אביו של ג'ינורה, איקי, מילו ורוהאן. לאחר פטירתו של אווטאר אנג וגלגולו לתוך אווטאר החדש, קורה, היא הפחה למורה של סמל כשפות מים שוב, וכלל ריפוי בשיעורי התורה שלה, מה שהופך קורה מרפא מיומן. כאשר אימון כשפות אוויר של קורה עם טנזין התעכב והסמל החליט למצוא דרך משלה על ידי נסיעה לרפובליקת העיר לבדה, קטרה היה היחיד שהבין שקורה היה צריך ללכת ולקחת על מקומה בעולם. היא מתגוררת כיום בשבט המים הדרומיים לאחר מותו של אנג. ברגע של קורה הכיפוף הוסר,קטרה ניסה להשתמש בכוחות הריפוי שלה כדי לנסות ולשחזר את האדמה של קורה, האש וכשפות מים, אבל גם כוחות הריפוי שלה, כיצירה הגדולה ביותר בעולם, לא תוכל לשחזר אותם. מאוחר יותר היא הייתה עד קורה, ששוחזר על ידי כיפוף אנג, כשפות אנרגיה וכך להשיב את יכולותיו של לין ביפונג כשפות אדמה . היא הייתה ידועה בכך שהיא הייתה היחידה שלימדה שני אווטארים כשפות מים!

אישיות עריכה

כשהיא הייתה ילדה קטנה, אמה של קטרה נהרגה בפשיטת אומת האש. לאירוע הטראומטי הזה היה השפעה ניכרת על אישיותה וחיה של קאטרה . הטרגדיה הזו כנראה הפכה אותה לבחורה רגשנית שלעיתים בוכה הרבה. לפי דבריו של סוקה, קאטרה מנעה ממשפחתה להתפרק ולקחה על עצמה אחריות רבה, עד לנקודה שהיא מילאה את החלל הריק של אימם. לקטרה יש אישיות אימהית ולפעמים היא מתנהגת כדמות האמהית של החבורה, מה שלעיתים מרגיז את טופ המרדנית. האובדן שחוותה הוא המניע שלה להילחם באומת האש למרות שהיא לא מחזיקה באותן דעות קדומות קיצונית כמו אחיה.קאטרה היא כנראה הדמות הבוגרת ביותר בחבורה, והיא כמעט ולא לוקחת חלק בהרפתקאות השטותיות של אנג וסוקה, למרות שיש לה חוש הומור מצוין. היא מאוד נחמדה ואכפתית. ב"המדבר", זו הייתה קאטרה שהחזיקה את החבורה ביחד ברגעים המייאשים ביותר. קאטרה מלאת אמונה באופן מרשים, והיא אחת מהאנשים המעטים שהאמינו שהאוואטר יחזור ויציל את העולם.
Katarapaintedlady.png

קטרה עוזרת למשפחה ככגברת הצבועה

מצד שני, היא יכולה להיות די שתלטנית לפעמים, ועם כל הנחמדות והחמלה שלה היא לעיתים מאוד צדקנית. היא מאוד מקובעת בעמדותיה ומסרבת לקבל דעות אחרות משלה. השילוב בין חוש הצדק המפותח שלה והחמלה מוביל לעיתים למצבים מסוכנים במטרה לעזור לאחרים(כמו ב"כלואים" ו"הגברת הצבועה". המזג שלה מוביל לעיתים להתנגשויות עם אחרים; היא הראתה קנאה מסוימת(שנעלמה לאחר זמן קצר) בכישרון של אנג ב"מגילת כשפות המים" ולפעמים מול טופ בעלת האופי המרדני("המרדף" ו"הבורחת" ונוטרת טינה כלפי אלו שהיוו איום על אנג(זוקו) או כאלו שפעולותיהם לא מוסריות(ג'ט). ב"מקדש האוויר המערבי" היא הראתה את עוינותה כלפי זוקו ואף איימה להרוג אותו אם הוא יחזור לדרכיו הקודמות. למרות היותה אחת מהדמויות הרחומות בחבורה, היא לא רוצה לשחרר את הטינה שלה, במיוחד כלפי אלו שהיא מרגישה שבגדו באמון שלה. היא הייתה עויינת כלפי ג'ט(אגם לאוגאי) וזוקו(הפושטים הדרומיים) גם לאחר שהם הצטרפו לחבורה ורכשו את אמונם של אחרים. לעומת זאת, זה יכול להיות בגלל שבגידתם בה הייתה אישית יותר מאשר כל אחד אחר.

לקאטרה היו רגשות כלפי ג'ט, והציעה לנסות ולרפא את הצלקת של זוקו. היא גם התווכחה עם אביה בגלל שעזב אותם כדי להילחם במלחמה. לאורך העונה הראשונה, היה לה רצון אדיר ללמוד כשפות מים וראתה זאת כחלק ממנה וכחלק מתרבותה שצריך להיות מבוטא. ייתכן שהיא ראתה זאת גם כתקווה לבנייה מחדש של השבט שלה, והרצון ללמידת כשפות מים גרם לה להתאמן בעצמה והיא נמלאת אושר כשהיא מוצאת לבסוף מאסטר שילמד אותה באופן רשמי. היא התפתחה לרמת מומחית כשפות מים באופן מרשים ובמהירות, מאסטר פאקו ציין שהתפתחותה המרשימה באה בגלל הרצון הרב שלה לאמנות זו.

יכולות עריכה

כשפות מיםעריכה

יכולתה הידועה ביותר של קטרה היא כשפות המים שלה. לאורך הסדרה, היא התפתחה מכשפית מתחילה לאחת מהכשפים רבי העוצמה שנראו בסדרה.

קאטרה זוהתה ככשפית מים כשהייתה ילדה קטנה. אביה חיפש מורה לכשפות מים ברחבי כל הקוטב הדרומי אך הוא לא מצא אפילו מורה אחד, וקטרה אימנה את עצמה את המהלכים הבסיסים במשך שנים רבות.
Katarawaterbending.png

כשפות המים של קטרה בעונה 1

בתחילת הסדרה, קאטרה הייתה מסוגלת לדחוף ולמשוך את המים ולהקפיא אותם לקרח, אך הייתה לה שליטה מועטה על הכח שלה שיכל היה לגרום לאיבוד שליטה על המים סביבה במיוחד כשהייתה כעוסה. כשפות המים שלה הייתה חובבנית עד הפרק "מגילת כשפות המים" כשהיא גנבה מגילה של מהלכי כשפות מים ולימדה את עצמה כמה מהם. לאחר מכן, היא הדגימה טכניקות יותר מתקדמות והשתמשה בהם בקרב. ב"ג'ט", היא נלחמה מול כמה חיילי אש ודחקה את ג'ט לעץ והקפיאה אותו באמצעות זרם מים גדול. ב"באטו משבט המים", היא כישפה גל עצום מספיק כדי להעלות את הספינה מעל לסלעים , וכישפה גל בושם לאוויר היישר לנילה. ב"מקדש האוויר הצפוני", היא משתמשת במים בשלג כדי להקפיא מספר טנקים של אומת האש. ב"כשף המים הגדול", היא נלחמת נגד מאסטר כשפות המים, פאקו. למרות שידו של פאקו הייתה על העליונה, היא הציגה את כשרונה הרב. היא הישתמשה במים באופן אגרסיבי והייתה מסוגלת להדוף את רוב התקפותיו של פאקו ולבסוף איפשר לה ללמוד אצלו לאחר שגילה שהיא נכדתה של קאנה, שהייתה אמורה להיות ארוסתו.

ב"המצור על הצפון, חלק 1" היא נלחמת ומנצחת את זוקו בעזרת כוחו של הירח הכמעט מלה, בזמן הקרב, היא מפילה אותו ומסיטה את התקפותיו וכולאת אותו בתוך כיפת קרח, ולאחר מכן בגל קרח. למרות שהיא נוצחה ע"י זוקו לאחר זריחת השמש, היא נלחמת נגדו שוב ומנצחת אותו בקלות. בסוף העונה הראשונה, פאקו מכריז עליה כמאסטרית כשפות מים.
Katara 85.png

כשפות המים של קטרה- עונה 2

בעונה השנייה, קטרה מציגה את כשפות המים שלה בקרב, בדרך כלל. ב"החזרה לאומאשו", היא מצליחה לחסום את החיצים של מאי ולהקפיא את ידה בקרח, לפני שטאי-לי חוסמת את הצ'י שלה. ב"הביצה" , קאטרה חותכת חלק מעלי הגפן שהחזיקו בה והיא יוצרת גל גדול שמקפיאה את המפלצת.

ב"המרדף" היא נלחמת מול טאי-לי ומשתמשת במים כדי להדוף את נסיונותיה לחסום את הצ'י שלה. היא גם עוצרת את אזולה מלהרוג את אנג ע"י שוט מים סביב היד שלה. ב"מעבר הנחש" היא ואנג יוצרים בועה תת-מימית עבור החבורה כדי לחצות אותו וגם יוצרת גשר קרח ולבסוף גולשת על גלשן קרח ועוזרת לאנג ליצור מערבולת כנגד הנחש. ב"המקדח" היא יוצרת מאדי המים קרח. ב"אגם לאוגאיי" היא משתמשת ביתדות קרח כדי להצמיד את ג'ט לקיר. ב"מלך האדמה" היא והאחרים נלחמים בשומרים המלכותיים, ב"צומת גורלית" , היא ואנג נלחמים בזוקו ואזולה, קאטרה הצליחה לחתוך קצת מהשיער של אזולה עם להב מים, ויצרה שני שוטים גדולים של מים כדי ללכוד את אזולה. בסוף, כשקאטרה הייתה מוקפת ע"י סוכני דאי לי, היא הגנה על עצמה עם צורת התמנון, ויצרה גל ענקי כדי להפיל אותם, לאחר מכן, היא ברחה על זרם מים,נושאת את אנג.
Katara slices balloon.png

כשפות המים של קטרה- עונה 3

כשפות המים של קטרה הפכה ליותר מתקדמת בעונה השלישית. בזמן קרב נגד ספינת אומת האש, קטרה יצרה גל ענקי כדי להפריד בין שתי הספינות, לאחר מכן, כשהספינה שלה נפגעה מטורפדו, היא הקפיאה את החור. ב"סרט הראש" היא יצרה ברזיה מקרח וכוסות לשתייה. ב"הגברת הצבועה" היא יצרה מחסה מאדים ורצה על המים, והשתמשה בהם כדי להרוס את המפעל יחד עם אנג. ב"הבורחת" היא השתמשה בזיעתה שלה כדי ליצור סכיני מים לבריחה מהכלא. ב"מפעילת הבובות",קטרה לומדת טכניקה חדשה מכשפית המים הקשישה האמה. היא לומדת כיצד לכשף מים מצמחים ולכשף דם. ביום השמש השחורה, קטרה נלחמת נגד שומרי אומת האש בבירה ומשמידה כמה מגדלי שמירה. באירועי "הפושטים הדרומיים" היא כמעט והורגת את יון ראה, לבסוף, ב"כוכב השביט של סוזין, חלק 4: אוואטר אנג" היא מקפיאה את עצמה ואזולה בבלוק קרח ומפשירה את עצמה כדי לאזוק את אזולה.

ריפויעריכה

יכולות כשפות המים של קאטרה נותנים לה גם את היכולת לרפא ע"י הפעלת נתיבי הצ'י בגופו של האדם. היא גילתה את היכולת הזו ב"העריק" אחרי שידיה נשרפו בלא כוונה ע"י אנג. היא השתמשה בריפוי כדי לרפא את כוויותיו של אנג ושיפרה את המיומנות הזו תחת הדרכתה של יוגודה. ב"מצב האוואטר" היא קיבלה בקבוקון קטן ובתוכו מים מנווה הרוחות. היא עמדה להשתמש בהם כדי לרפא את הצלקת של זוקו, אך אז איירו ואנג הגיעו. היא השתמשה במים הללו כדי להציל את אנג לאחר שנורה בגבו ממכת ברק של אזולה. ב"אגם לאוגאיי" היא ניסתה בלא הצלחה לרפא את פציעותיו הקטלניות של ג'ט לאחר שנפצע אנושות על ידי לונג פנג. במהלך הפלישה, אביו של קטר, הקודה, נפצע בעת שהוציא את אומת אש בליסטרה מגדל. סיוע לו, ההחלמה שלה הייתה מספיק כדי לאפשר לו ללכת שוב. במהלך אזולה ואגני קאי של זוקו, אזולה נוצרה ברק וכיוונה אותו אל קטר ולא זוקו, אך זוקו קפץ מול קטר ולתת הלם ברקו במקום, חוסך אותה ממוות קרוב. לאחר אזולה שרשור למי אח, קטר משמשת ריפוי שלה כדי לסייע לזוקו. הריפוי שלה היה מוצלח מספיק שהוא יכול לקום על רגליו רק רגעים אחרי שהיא התחילה.

היא סופו של דבר לימד את קורה אמנות ריפוי, מה שמאפשר לה לרפא בולין בעקבות פגיעה בכתפו במשחק האולימפיכשף . למרות שהריפוי שלה היה "הטוב ביותר בעולם", לדברי לין ביפונג, היא לא יכלה לשחזר הכיפוף של קורה לאחר אמון ניתק אותו עם כשפות דם.

כשפות צומח עריכה

בתקופתו ש קטרה איסתתרה בתוך אומת האש, היא פגשה אישה מבוגרת בשם אמה שהתבררה בתור כשפית כשפות מים בחור משבט המים הדרומי. אחרי שלמדדה אותה, אמה החלה את אימוניה בכשפות מים סגנון דרומי. בקרב רבים טכניקות וטקטיקות לחימה, קטר הפכה מסוגלת לדחוס לחות באוויר כדי ליצור מקור המים שלה לכיפופה. חמה גם לימד קטר המיומנות המתקדמת של כשפות צומח. זה אפשר לה לכופף את הנוזלים בתוך צמחים כדי לשלוט בם, או אפילו להוציא את המים מהצמחים. תוכל לצייר את המים מעצים, פרחים, דשא וכן הלאה, הפכה קטר מסוגלת להילחם בכל סביבה כמעט.

כשפות דם עריכה

אחרי שלמדתי את כל כישורים של סגנון הדרומי של חם, חמה החליט ללמד את קטר כשפות דם, היכולת האפלה ומרושעת כדי לתפעל את המים בתוך הגוף של כל יצורי החיים, שולט בהם כמו בובות. קטר הייתה נסערת מאוד לאחר שפותה כשפות דם למידה, בוכה אף לאחר השימוש בו כדי להציל את סוֹק‏ה ואנג מחאמה מתישהו מאוחר יותר, נסעה עם זוקו קטר לצוד את האיש שהרג את האמא שלה, יון RHA, הקפטן של שודדי בדרום .הלילה הם הגיעו לספינה 'דרום שודדי, תחת ירח המלא, היא לקחה לבד את כמעט את כל צוות. כשהיא גילתה בו היה הקפטן, היא הניחה לכעס שלה להשתלט והתחילה להשתמש כשפות דם עליו, שהדהים את זוקו. כשהיא הביטה לתוך עיניו וגילתה שהוא לא היה אחד, היא שחררה אותו, המומה ומזועזעת שהיא פשוט השתמשה בכשפות דם על אדם חף מפשע. למרות שזו הייתה הפעם האחרונה שהיא ידועה בשימוש בטכניקה, היא הגיעה להבנה באופן משמעותי את פעולתו, כפי שהיא הייתה מסוגלת לקבוע כיצד אמון השתמש כשפות דם להסיר הכיפוף של קורה. מאוחר יותר בחיים, קטר דאגה לכך שכשפות דם נעשה בלתי חוקית.

כישורים אחרים עריכה

הייתה לי קטרה מיומנויות לחימה קטנה מלבד כיפופה, אשר לעתים קרובות הובילו לתבוסתה, כגון במהלך הקרב שלה עם מאסטר פאקו, שבו היא שחררה סדרה של דקירות מהירות, מהירות, שבו הוא נחסם בקלות או התחמק אז הגיב עם מים חזקים פיצוץ. כמו כל כשפי מים, קטרה הייתה חסרת אונים, כאשר זרועותיה היו מאופקות, או הושפעה באופן שהייתי מונע אותה מהכשפות. זה היה שונה ממכופפים אחרים שהיו לי מיומנויות לחימה במידה מסוימת, כגון זוקו, שהייתה לו ידע נרחב על אמנות לחימה בחרב. למרות שלא הצליח להילחם בקרב קרוב, קטרה הציגה זריזות יוצאת דופן ומיומנות אקרובטי, כגון כאשר היא ביצע ריקוד עם אנג. יתר על כן, קטרה הייתה מאוד תושייה והייתה יכולת מופלאה להסתגל לסביבתה, המשקפת על היסודות של היסוד שלה, היא ששינוי, כגון שימוש בזיעתה שלה כזרז לשם נ"צ כשפות מים למרות ניתוק מ שאר העולם, קטר דיבוק ידע בריא של רוחניות והייתה אחד הבודדים להחזיק כבוד עמוק לעניינים רוחניים ותרבותיים, שלא כמו סוֹק‏ה אחיה. קטרה הייתה גם בקיאה במיילדות, הפגינה בתפקיד המכריע שלה באספקת תינוק

טריוויה עריכה

  • בפיילוט של סדרת האוואטר, קטרה נקראה קאיה. השם קאיה ניתן לבסוף לאמה.

ב"הבורחת" טופ תיארה אותה כאימהית, סוקה הסביר שזה כך כיוון שלאחר שאמם מתה היא מילאה את החסר ולקחה על עצמה את האחריות.

  • לפי דבריה של דודה וו, מגדת העתידות, קאטרה תלך לעולמה בשינה לאחר הולדת הנין השלישי.
  • קטרה היא האדם הראשון ששומעים בסדרה, שזה בפתיח.
    Katarafilm.jpg

    ניקול פלץ ככקטרה

  • קטרה היא הדמות היחידה שיכולה לנחם את אנג כדי להוציא אותו ממצב האוואטר, גם כשהוא היה בזעם רב ב"המדבר", כשכולם רצו לחפש מחסה, היא הלכה לעברו ברוגע וגררה את ידו.
  • קטרה היא הראשונה שמכשפת בסדרה, מלבד אלו שמכשפים בפתיח.
  • המדובבת של קטרה, מאה ויטמן, עבדה מקודם עם דאנטה באסקו, המדובב של זוקו, כשהם דובבו את דמויותיהם של רוז וג'ייק בהתאמה בדרקון אמריקני. בסדרה, רוז הייתה מושא אהבה של ג'ייק.
  • שמה של קטרה יכול להיגזר מהמלה CATARATA שמשמעותה בפורטוגזית וספרדית היא "מפל מים".
  • משמעות המלה קטרה ביוונית היא קללה.

יחסים עריכה

מערכת היחסים של קאטרה

קרובי משפחה עריכה